PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan liczy, że w 2013 roku wyjdzie na prostą - wywiad

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • 25 sty 2013 19:08

Redan liczy, że w 2013 roku wyjdzie na prostą - wywiad

Grupa Redan zakłada dużą poprawę wyników w tym roku, liczy na osiągnięcie zysku. Spółka stawia na rozwój e-commerce, sprzedaż za granicą i franczyzę - poinformował w rozmowie z PAP Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

REKLAMA

"Zakładamy, że w tym roku nasze wyniki będą dużo lepsze, głównie jeśli chodzi o zyskowność. Zakładamy, że wyjdziemy na plus" - powiedział PAP Kruszyński.

Po trzech kwartałach 2012 roku grupa Redan miała 305,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 15,5 mln zł straty operacyjnej oraz 16,8 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej.

Spółka podała w czwartkowym komunikacie, że szacunkowa sprzedaż grupy wyniosła w 2012 roku 437,1 mln zł i była o 15 proc. wyższa rdr, a marża była na poziomie 43 proc., czyli o ponad 2 p.p. niżej niż w 2011 r.

"Ubiegłego roku nie zaliczymy do udanych. Wyniki po 9 miesiącach nie były dobre i choć czwarty kwartał przyniósł dość dobre wzrosty sprzedaży, to nie nastąpiło odwrócenie tendencji wyników, które mieliśmy" - powiedział wiceprezes.

"To był przejściowy rok. Wyciągnęliśmy wnioski i myślę, że kolejne okresy będą lepsze" - dodał.

Redan podał, że przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2012 r. w części modowej wzrosły o 17 proc. rdr do 213,2 mln zł. Szacunkowa wielkość marży handlowej wyniosła 48 proc., co oznacza spadek o 5 p.p.

"Z jednej strony nastroje na rynku nie były dobre, była duża presja na przeceny. By wspierać sprzedaż, musieliśmy przeceniać towary głębiej niż to robiliśmy wcześniej. Z drugiej strony próbowaliśmy realizować strategię poprawy jakości produktów, co automatycznie oznaczało podwyższenie do pewnego stopnia cen towarów. Spotkały się więc dwie negatywne tendencje i zaowocowały dość dużymi obniżkami marży" - powiedział Kruszyński.

Sprzedaż dyskontowa w ubiegłym roku wzrosła o 14 proc. rdr do 223,9 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wyniosła 39 proc. i była zbliżona do wypracowanej w 2011 r.

"Sprzedaż wzrosła mniej więcej o tyle, o ile zwiększyła się powierzchnia sklepów, marża jest na porównywalnym poziomie jak rok wcześniej. Trochę wzrosły koszty prowadzenia biznesu, gdyż zainwestowaliśmy sporo w rozwój logistyki na początku 2012 r." - powiedział wiceprezes grupy.

W ubiegłym roku sprzedaż poprzez sklepy internetowe wyniosła ponad 21,6 mln zł, co oznacza wzrost o 99 proc. rdr.

"Jesteśmy przekonani, że ten segment będzie dalej rósł. W każdym miesiącu mieliśmy wzrost sprzedaży i styczeń jest dobrym prognostykiem, że w tym roku też sprzedaż będzie rosła" - powiedział Kruszyński.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.