PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan liczy, że w 2013 roku wyjdzie na prostą - wywiad

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • 25 sty 2013 19:08

Redan liczy, że w 2013 roku wyjdzie na prostą - wywiad

Grupa Redan zakłada dużą poprawę wyników w tym roku, liczy na osiągnięcie zysku. Spółka stawia na rozwój e-commerce, sprzedaż za granicą i franczyzę - poinformował w rozmowie z PAP Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

REKLAMA

"Zakładamy, że w tym roku nasze wyniki będą dużo lepsze, głównie jeśli chodzi o zyskowność. Zakładamy, że wyjdziemy na plus" - powiedział PAP Kruszyński.

Po trzech kwartałach 2012 roku grupa Redan miała 305,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 15,5 mln zł straty operacyjnej oraz 16,8 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej.

Spółka podała w czwartkowym komunikacie, że szacunkowa sprzedaż grupy wyniosła w 2012 roku 437,1 mln zł i była o 15 proc. wyższa rdr, a marża była na poziomie 43 proc., czyli o ponad 2 p.p. niżej niż w 2011 r.

"Ubiegłego roku nie zaliczymy do udanych. Wyniki po 9 miesiącach nie były dobre i choć czwarty kwartał przyniósł dość dobre wzrosty sprzedaży, to nie nastąpiło odwrócenie tendencji wyników, które mieliśmy" - powiedział wiceprezes.

"To był przejściowy rok. Wyciągnęliśmy wnioski i myślę, że kolejne okresy będą lepsze" - dodał.

Redan podał, że przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2012 r. w części modowej wzrosły o 17 proc. rdr do 213,2 mln zł. Szacunkowa wielkość marży handlowej wyniosła 48 proc., co oznacza spadek o 5 p.p.

"Z jednej strony nastroje na rynku nie były dobre, była duża presja na przeceny. By wspierać sprzedaż, musieliśmy przeceniać towary głębiej niż to robiliśmy wcześniej. Z drugiej strony próbowaliśmy realizować strategię poprawy jakości produktów, co automatycznie oznaczało podwyższenie do pewnego stopnia cen towarów. Spotkały się więc dwie negatywne tendencje i zaowocowały dość dużymi obniżkami marży" - powiedział Kruszyński.

Sprzedaż dyskontowa w ubiegłym roku wzrosła o 14 proc. rdr do 223,9 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wyniosła 39 proc. i była zbliżona do wypracowanej w 2011 r.

"Sprzedaż wzrosła mniej więcej o tyle, o ile zwiększyła się powierzchnia sklepów, marża jest na porównywalnym poziomie jak rok wcześniej. Trochę wzrosły koszty prowadzenia biznesu, gdyż zainwestowaliśmy sporo w rozwój logistyki na początku 2012 r." - powiedział wiceprezes grupy.

W ubiegłym roku sprzedaż poprzez sklepy internetowe wyniosła ponad 21,6 mln zł, co oznacza wzrost o 99 proc. rdr.

"Jesteśmy przekonani, że ten segment będzie dalej rósł. W każdym miesiącu mieliśmy wzrost sprzedaży i styczeń jest dobrym prognostykiem, że w tym roku też sprzedaż będzie rosła" - powiedział Kruszyński.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA