PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan mierzy się ze spadkiem popytu. W 2013 roku sklepy Grupy mają być rentowne

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 lis 2012 13:48

Redan mierzy się ze spadkiem popytu. W 2013 roku sklepy Grupy mają być rentowne

Spadek marży procentowej oraz nierentowność sklepów własnych to jedne z najpoważniejszych problemów, z jakimi musi się zmierzyć giełdowa spółka odzieżowa Redan. Największe szanse upatruje w rozwoju franczyzy, działalności zagranicznej, a także w kanale e-commerce - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA. Jak dodaje, w 2013 roku spółka ma być rentowna i nastawiona na efektywny rozwój.

REKLAMA

Na początku roku spółka Redan przedstawiła ambitne plany rozwoju, jednak - jak tłumaczy Bogusz Kruszyński - zderzyły się one z coraz trudniejszą sytuacją na rynku. - Na rynku widać oznaki spowolnienia popytu. Decyduje cena, a dopiero później istotna jest jakość. Jednocześnie wzrasta konkurencja - tłumaczył Bogusz Kruszyński.

To wszystko odbiło się na wynikach firmy. Po III kwartałach Redan zanotował 5-proc. spadek sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce, w tym 7-proc. w sklepach porównywalnych. Poza tym miał miejsce spadek marży procentowej spowodowany m.in. większymi obniżkami cen niż w latach poprzednich, wzrostem cen zakupu kolekcji i osłabieniem PLN wobec USD.

Po III kwartale spółka zarobiła także o połowę mniej w dynamicznie rozwijającej się sieci Textilmarket niż rok temu. - Koszty tej sieci sklepów wzrosły, nowe sklepy miały niższe obroty. To efekt m.in. większej konkurencji i działań dyskontowych sieci spożywczych, które wprowadzają promocje na sprzedawaną odzież - wyjaśnia Kruszyński.

Spółka przygotowała plan naprawczy, który polega m.in. na zmianie dostawców i rynków produkcji. Produkcja z Chin została przeniesiona m.in. do Bangladeszu. Poza tym, ze względu na stratę w sklepach własnych, Redan chce zwiększyć skalę ich redukcji. Jak zapewnia wiceprezes Redan SA w segmencie fashion rozwijana będzie głównie sieć sklepów franczyzowych, na których grupa zarabia. Zamykane są i będą natomiast nierentowne placówki, które stanowią dziś sklepy własne w Polsce.

W 2012 r. zlikwidowanych zostało już 8 sklepów (na koniec października było ich 59), a do końca roku zamkniętych zostanie jeszcze 6. Optymalizacja tej sieci będzie prowadzona także w I kwartale przyszłego roku. Skala redukcji będzie uzależniona m.in. od efektów rozmów z galeriami handlowymi w zakresie renegocjacji wysokości płaconych czynszów. Te działania, zdaniem zarządu Redanu, zapewnią, że w przyszłym roku sieć sklepów własnych w Polsce, a tym samym cały segment modowy będzie rentowny.

Dobrze natomiast radziły sobie sklepy zagraniczne, które utrzymały poziom sprzedaży, placówki franczyzowe oraz segment e-commerce, w którym miało miejsce podwojenie sprzedaży. W te segmenty firma chce dalej inwestować i rozwijać je.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA