PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan odzyskuje rentowność i uruchamia e-sklep sieci TextilMarket

  • Autor: propertynews.pl
  • 20 mar 2014 12:43

Redan odzyskuje rentowność i uruchamia e-sklep sieci TextilMarket

Nasz program naprawczy działa. Udało nam się odwrócić negatywne tendencje - mówił na konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA. Grupa wypracowała w 2013 roku zysk netto na poziomie 3,4 mln zł. W 2014 r. spodziewa się poprawić wyniki, także poprzez uruchomienie sklepu internetowego sieci TextilMarket.

REKLAMA

Z opublikowanego właśnie raportu finansowego za 2013 r. wynika, że skonsolidowane obroty Grupy Redan SA wzrosły r/r o 6,4 proc. do 468,3 mln zł. Zysk netto w tym okresie uplasował się na poziomie 3,4 mln zł, w porównaniu do 27 mln zł straty netto rok wcześniej.

- Poprawa wyników jest efektem konsekwentnego wdrażania działań optymalizujących w obu segmentach działalności Grupy. Zwiększyliśmy przychody oraz marżę handlową dzięki poprawie oferty. Jednocześnie w efekcie wdrożonego programu oszczędnościowego znacząco obniżyliśmy koszty bieżącej działalności. Takie zmiany wypracowaliśmy zarówno w części dyskontowej, jak i modowej - stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.

Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, w 2013 roku osiągnęła zysk na sprzedaży w wysokości 10,3 mln zł, względem 10,2 mln zł straty w 2012 r. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się
4,9 mln zł na plusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 28,2 mln zł na minusie.

- W naszej ocenie miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania - zapewnił Bogusz Kruszyński.

W przypadku segmentu modowego obroty w 2013 r. wzrosły r./r. o 6,6 proc. do 229 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 43,5 proc. co oznacza spadek o 1,9 p.p., względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone r./r. aż o 7,2 proc. W efekcie wynik osiągnięty w 2013 r. w segmencie fashion jest o 14,7 mln zł lepszy niż rok wcześniej.

W segmencie dyskontowym w 2013 r. przychody zwiększyły się r./r. o 6,5 proc. do 239,1 mln zł. Znacznie szybciej, bo aż o 11,3 proc. do 97,2 mln zł wzrosła marża handlowa. W ujęciu procentowym poziom wypracowanej marży handlowej zwiększył się o 1,7 p.p. do 40,6 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu, mimo wzrostu skali działania, były nieco niższe niż rok wcześniej. Pozwoliło to osiągnąć dodatni wynik przed opodatkowaniem w wysokości 13,6 mln zł, czyli o 12,3 mln zł więcej niż w 2012 r.

- Wprowadzone zmiany asortymentowe, organizacyjne oraz procesowe przyniosły spodziewane efekty. Zakładamy dalszy rozwój segmentu dyskontowego. Planujemy zwiększenie powierzchni handlowej sklepów w br. o ok. 10 proc. Zostanie także uruchomiony sklep on-line. - podkreślił wiceprezes Redan SA. Jego zdaniem przyczyni się do dalszego wzrostu sprzedaży oraz rentowności sieci TextilMarket.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA