PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan odzyskuje rentowność i uruchamia e-sklep sieci TextilMarket

  • Autor: propertynews.pl
  • 20 mar 2014 12:43

Redan odzyskuje rentowność i uruchamia e-sklep sieci TextilMarket

Nasz program naprawczy działa. Udało nam się odwrócić negatywne tendencje - mówił na konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA. Grupa wypracowała w 2013 roku zysk netto na poziomie 3,4 mln zł. W 2014 r. spodziewa się poprawić wyniki, także poprzez uruchomienie sklepu internetowego sieci TextilMarket.

REKLAMA

Z opublikowanego właśnie raportu finansowego za 2013 r. wynika, że skonsolidowane obroty Grupy Redan SA wzrosły r/r o 6,4 proc. do 468,3 mln zł. Zysk netto w tym okresie uplasował się na poziomie 3,4 mln zł, w porównaniu do 27 mln zł straty netto rok wcześniej.

- Poprawa wyników jest efektem konsekwentnego wdrażania działań optymalizujących w obu segmentach działalności Grupy. Zwiększyliśmy przychody oraz marżę handlową dzięki poprawie oferty. Jednocześnie w efekcie wdrożonego programu oszczędnościowego znacząco obniżyliśmy koszty bieżącej działalności. Takie zmiany wypracowaliśmy zarówno w części dyskontowej, jak i modowej - stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.

Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, w 2013 roku osiągnęła zysk na sprzedaży w wysokości 10,3 mln zł, względem 10,2 mln zł straty w 2012 r. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się
4,9 mln zł na plusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 28,2 mln zł na minusie.

- W naszej ocenie miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania - zapewnił Bogusz Kruszyński.

W przypadku segmentu modowego obroty w 2013 r. wzrosły r./r. o 6,6 proc. do 229 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 43,5 proc. co oznacza spadek o 1,9 p.p., względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone r./r. aż o 7,2 proc. W efekcie wynik osiągnięty w 2013 r. w segmencie fashion jest o 14,7 mln zł lepszy niż rok wcześniej.

W segmencie dyskontowym w 2013 r. przychody zwiększyły się r./r. o 6,5 proc. do 239,1 mln zł. Znacznie szybciej, bo aż o 11,3 proc. do 97,2 mln zł wzrosła marża handlowa. W ujęciu procentowym poziom wypracowanej marży handlowej zwiększył się o 1,7 p.p. do 40,6 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu, mimo wzrostu skali działania, były nieco niższe niż rok wcześniej. Pozwoliło to osiągnąć dodatni wynik przed opodatkowaniem w wysokości 13,6 mln zł, czyli o 12,3 mln zł więcej niż w 2012 r.

- Wprowadzone zmiany asortymentowe, organizacyjne oraz procesowe przyniosły spodziewane efekty. Zakładamy dalszy rozwój segmentu dyskontowego. Planujemy zwiększenie powierzchni handlowej sklepów w br. o ok. 10 proc. Zostanie także uruchomiony sklep on-line. - podkreślił wiceprezes Redan SA. Jego zdaniem przyczyni się do dalszego wzrostu sprzedaży oraz rentowności sieci TextilMarket.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA