PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan poniósł w minionym roku 27 mln zł straty netto. Tegoroczne wyniki mają być nieobciążone

  • Autor: propertnews.pl
  • 21 mar 2013 12:58

Grupa Kapitałowa Redan opublikowała raport finansowy za 2012 r., zgodnie z którym skonsolidowane obroty wzrosły r/r o 16 proc. do 440 mln zł. Grupa poniosła w minionym roku 27 mln zł straty netto. Na ten wynik duży wpływ miały niegotówkowe odpisy aktualizujące utratę wartości aktywów na łączną kwotę ponad 17 mln zł. Tegoroczne wyniki nie będą już obciążone zdarzeniami jednorazowymi - zapowiada firma.

REKLAMA

Grupa będąca właścicielem marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket poniosła w minionym roku stratę na sprzedaży w wysokości 4,6 mln zł, względem 10,9 mln zł zysku w 2011 r.

Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się 28,2 mln zł na minusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 9,2 mln zł na plusie. Redan w 2012 r. poniósł 27,0 mln zł straty netto, w porównaniu do 3,2 mln zł zysku netto rok wcześniej.

- Decydujący wpływ na wysokość poniesionej straty miała skala dokonanych odpisów aktualizujących wartość aktywów. Odpisy obniżyły wynik łącznie ponad 17 mln zł. Strata to także skutek pogorszenia efektywności osiąganej na podstawowej działalności, zarówno w segmencie modowym i dyskontowym - stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.

Zarząd zaznacza jednak, że przyczyny pogorszenia wyników w poszczególnych segmentach były jednak różne. - W przypadku sieci TextilMarket wzrost kosztów działalności wynikający ze zwiększenia skali działania nie pociągnął za sobą odpowiedniego wzrostu obrotów. Na niesatysfakcjonujący poziom przychodów wpływ miała także rosnąca konkurencja oraz wprowadzenie do sprzedaży asortymentu, który nie został dobrze przyjęty przez klientów. W przypadku segmentu modowego mieliśmy do czynienia ze znaczącym spadkiem osiąganej marży handlowej. To konsekwencja bardziej agresywnych działań wspierających sprzedaż. Przygotowaliśmy ofertę lepszą jakościowo, a przez to nieco droższą. Okazało się jednak, że pogorszenie koniunktury rynkowej spowodowało, że głównym czynnikiem determinującym sprzedaż była cena. W efekcie część sklepów własnych ze stałymi kosztami utrzymania była nierentowna - dodał Wiceprezes Kruszyński.

W przypadku segmentu modowego obroty w 2012 r. wzrosły r./r. o 17 proc. do 215,1 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 48 proc., co oznacza spadek o 5,4 p.p., względem poprzedniego roku.

W segmencie dyskontowym w 2012 r. przychody zwiększyły się r./r. o 14 proc. do 224,5 mln zł. Koszty sprzedaży i zarządu zwiększyły się jednak, aż o 24 proc. do 81,7 mln zł. Marża handlowa była na poziomie 39 proc., czyli takim samym jak w poprzednim roku.

- Problemy, które przyczyniły się do pogorszenia wyniku w 2012 r. zostały zidentyfikowane jeszcze w minionym roku i zostały wdrożone działania naprawcze w obu segmentach - zapewnił Bogusz Kruszyński.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA