PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan zmienia priorytety. Marże handlowe pod lupą

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 lis 2015 10:57

Redan zmienia priorytety. Marże handlowe pod lupą Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan

Przeprowadzona w części modowej kampania reklamowa Top Secret we wrześniu i październiku przyniosła wzrost sprzedaży i marży, który był jednak niższy od założeń. Mimo to firma chce osiągnąć wyznaczone cele.

REKLAMA

O 10 proc. do 386,9 mln zł zwiększyły się obroty Grupy Redan w pierwszych trzech kwartałach br. w ujęciu r./r. Jak tłumaczy firma, pomimo dobrych wyników nie udało się zrealizować planu znacznego zwiększenia marży.

Z tego powodu główny nacisk w segmencie w kolejnych okresach zostanie położony na maksymalizację marży handlowej i optymalizację kosztów. Segment dyskontowy rozwija się prawidłowo. Pierwszy rok działalności e-commerce oraz zagranicznej sieci TXM textilmarket spełnia oczekiwania i daje podstawę do dużego optymizmu na przyszłość.

W ramach segmentu modowego obroty w pierwszych 9 miesiącach br. zwiększyły się w ujęciu r./r. o 5 proc. do 170 mln zł. Działalność tej części biznesu w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku przyniosła jednak stratę na działalności operacyjnej na poziomie 9,5 mln zł, w porównaniu do 4,2 mln zł na minusie rok wcześniej.

- W zakresie wsparcia sprzedaży mieliśmy w tym roku do czynienia z bardzo agresywnymi działaniami konkurentów mających nadwyżki towarów letnich. Jednocześnie panowało wyjątkowo ciepłe i długie lato, do którego nie była dobrze dostosowana wprowadzona do sklepów jesienna kolekcja Top Secret – stwierdził Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan.

W efekcie, w okresie od stycznia do sierpnia br., w sklepach sieci modowej Top Secret zanotowany został 17 proc. spadek liczby klientów.

- We wrześniu i październiku przeprowadziliśmy w naszym kraju szerokozasięgową kampanię reklamową. Pozwoliło nam to odwrócić wcześniejszy negatywny trend i uzyskać w ostatnich dwóch miesiącach 6 proc. wzrost liczby klientów. Osiągnięta dzięki kampanii reklamowej poprawa sprzedaży była jednak mniejsza od zakładanej - dodał Bogusz Kruszyński.

W samym październiku wartość sprzedaży towarów części modowej na rynku polskim wyniosła 21 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu r./r. o 12 proc.

Zarząd zadecydował o zmianie priorytetów dla segmentu modowego. Główny nacisk zostanie położony na maksymalizację marży handlowej.

- Prowadzimy intensywne działania mające na celu obniżenie cen zakupu towarów. Nadpodaż produkcji na rynku chińskim oraz spadek cen surowców, z możliwością konsolidacji produkcji, tworzą znaczący potencjał w tym obszarze. Będziemy wprowadzać dalsze zmiany w kolekcji prowadzące do zwiększenia sprzedaży artykułów w pierwszych cenach – podkreślił Grzegorz Lipnicki, prezes Top Secret.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA