PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Redan znalazł lekarstwo na zmiany zakupowe klientów i ograniczenie konsumpcji?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 sty 2013 10:01

Redan znalazł lekarstwo na zmiany zakupowe klientów i ograniczenie konsumpcji?

2013 rok jest dla Grupy Redan czasem restrukturyzacji i optymalizacji sieci. Obecnie eliminujemy nierentowne lokalizacje i koncentrujemy się na rozwoju rentownych i rosnących segmentów, tj. e-commerce, biznesu franczyzowego i działalności zagranicznej - wyjaśnia w rozmowie z Propertynews.pl Grzegorz Lipnicki, wiceprezes zarządu Top Secret Sp. z o.o.

REKLAMA

- W sieci TextilMarket zwalniamy tempo rozwoju, aby skoncentrować się na zmaksymalizowaniu jej rentowności. Jednakże w bieżącym roku Grupa nadal będzie otwierać nowe sklepy i rozwijać swoją działalność - podsumowuje.

W 2012 roku firma Redan powiększyła się o 42 placówki, które w zależności od sektora działalności - modowy bądź dyskontowy - były otwierane w centrach handlowych i przy głównych ulicach handlowych miast oraz w mniejszych miejscowościach.

Na dzień 31 grudnia 2012 roku sieć sklepów spółki wynosiła 505 placówek w Polsce i za granicą, z czego 230 stanowiły salony działające w ramach segmentu modowego, a 275 to sklepy sieci TextilMarket.

- Rok 2013 został przez wszystkich ogłoszony rokiem recesji. Dane makroekonomiczne w powiązaniu ze spadającymi wskaźnikami ufności konsumenckiej sugerują, że następują zmiany w zachowaniach klientów, zmierzające do - miejmy nadzieję - chwilowego ograniczenia konsumpcji. Można się zatem spodziewać nie tyle zmniejszenia liczby wizyt w sklepach, ale przede wszystkim zmniejszenia wartości koszyka zakupów - uważa Grzegorz Lipnicki. Jak dodaje, niektóre badania wskazują również na postępująca polaryzację rynku pomiędzy znanymi sklepami sieciowymi i rynkiem dyskontowo-bazarowym. Może to oznaczać trudny rok dla pojedynczych podmiotów i małych marek sieciowych.

Nowo otwierane sklepy sieci TextilMarket będą mieć ok. 200-300 mkw., zaś salony sieci modowej zajmą 100-300 mkw.

- Placówki w sektorze modowym są otwierane w miastach o dużej rozpiętości liczby mieszkańców, już od kilkudziesięciu tysięcy. Głównym wyznacznikiem nie jest jednak liczba mieszkańców, ale potencjał zakupowy danego ośrodka. Preferowane są oczywiście centra handlowe i główne ulice miast - podkreśla Grzegorz Lipnicki.

W sektorze dyskontowym otwarcia sklepów TextilMarket planowane są w mniejszych miejscowościach - do ok. 100 tys. mieszkańców.

Plany na Grupy Redan na ten rok zakładają też uruchomienie nowej, multimedialnej platformy sprzedaży internetowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA