PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rekomendacje kluczowe dla rozwoju sklepów internetowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 lip 2013 15:34

System spersonalizowanych rekomendacji to jedno z podstawowych narzędzi, jakie stosują właściciele sklepów internetowych na całym świecie. Jego wykorzystanie, zdaniem ekspertów firmy Gemius, znacząco zwiększa sprzedaż towarów oraz zachęca klientów do częstszych wizyt danego portalu.

REKLAMA

- Spersonalizowane systemy rekomendacji są stałym elementem strategii biznesowych największych sklepów internetowych w Polsce. Gdyby nie one, kupujący w sieci internauci widzieliby na stronach e-sklepów asortyment, który niekoniecznie odpowiada ich potrzebom i zainteresowaniom - tłumaczy Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze handlu elektronicznego.

Na takim rozwiązaniu bazuje na przykład Spotify, serwis muzyki cyfrowej, który na podstawie naszych preferencji muzycznych i historii korzystania z portalu dobiera dla nas utwory, wykonawców, playlisty czy albumy, dzięki czemu odkrywanie nowej muzyki jest łatwe i przyjemne.

- Odbiorcy lubią, gdy oferta trafia prosto w ich gusta - wyjaśnia prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z handlu elektronicznego. - Badania pokazują, że rekomendacje zakupowe cieszą się zainteresowaniem klientów sklepów online. Ponad połowa internautów uznaje je za przydatne, użyteczne i pomocne - dodaje.

Zdaniem profesora wyświetlanie treści na stronie www z uwzględnieniem potrzeb kupujących nie jest już tylko zabiegiem marketingowym, ale przede wszystkim wygodą dla kupujących oraz oszczędnością czasu.

- Brak personalizacji oferty na stronie internetowej to też mniej zadowolony i mniej lojalny klient. Często zirytowany, gdyż nie trafia na produkty, które chciałby oglądać. Sklep, który nie ma systemu rekomendacji pozostaje w tyle za konkurencją - podsumowuje Gordon.

Sklep internetowy, który nie korzysta z systemów rekomendacji ma mniejszą konwersję (współczynnik pokazujący proporcję liczby dokonanych transakcji do liczby wizyt generowanych na stronie sklepu), bo choć każda dodatkowa ekspozycja produktu ją podnosi, to wzrost wygenerowany dzięki jego prezentacji w postaci ramki rekomendacji przynosi dużo większy efekt. Taki sklep ma też krótszą ścieżkę użytkownika (2-3 kliki) i mniejszy CTR, bo wdrożony system rekomendacji automatycznie ją wydłuża i zwiększa liczbę klików.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA