PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rekordowy czarny piątek dla brytyjskich sieci

  • Autor: PAP
  • 19 gru 2014 15:56

Brytyjczycy wydawali na zakupy średnio prawie 8 mld funtów tygodniowo w listopadzie - o 6,4 proc. więcej niż rok temu. To największy wzrost wydatków w skali roku od ponad dekady. Zdaniem ekspertów rekordowo zapowiadają się także zakupy świąteczne.

REKLAMA

Według brytyjskiego Office for National Statistics (ONS), w każdym tygodniu listopada Brytyjczycy przeznaczali na zakupy średnio 7,9 mld funtów, o 6,4 proc. więcej niż przed rokiem. Po raz ostatni tak dobre wyniki sprzedaży odnotowano wiosną 2004 roku.

Zdaniem ekspertów za tym wzrostem sprzedaży stoi spadek średnich cen detalicznych o około 2 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem, na który wpłynęły przede wszystkim niższe ceny paliw.

Zdaniem zarówno ONS jak i ekspertów motorem napędowym zakupów w listopadzie był jednak głównie tzw. "czarny piątek" czyli tradycja przedświątecznych obniżek cen, która do Wielkiej Brytanii przywędrowała zza oceanu.

Największy wzrost sprzedaży zanotowano w sektorze towarów elektrycznych (wzrost o 32 proc. w stosunku do poprzedniego roku) i był to najlepszy wynik od kiedy ONS bada wielkość sprzedaży. O 15 proc. lepsze były również wyniki zakupów w domach towarowych (najlepszy wynik od 1996 roku).

Oprócz zakupów tradycyjnych znaczący wzrost zanotowano także w handlu internetowym - o 12,9 proc. W internecie Brytyjczycy wydawali średnio 3 mld funtów tygodniowo.

Eksperci zwracają jednak uwagę na jeden istotny fakt. "Z pełnymi analizami warto jeszcze zaczekać aż poznamy dane o sprzedaży w grudniu. Liczymy się bowiem z tym, że rekordowe zakupy w listopadzie sprawią, że mniej wydawać będziemy w pierwszych tygodniach grudnia" - mówiła na antenie BBC News Natalie Berg z Planet Retail, firmy badającej sektor handlu detalicznego.

Podkreśla ona, że dane za listopad nie są do końca porównywalne do zeszłego roku, gdyż w 2013 roku "czarny piątek" wypadł w grudniu. Jej zdaniem dane te potwierdzają jednak, że zakupowa tradycja z USA ma pozytywny wpływ na sektor handlu detalicznego.

Kontynuacji wzrostowego trendu w zakresie handlu internetowego spodziewają się za to autorzy badania dotyczącego prognozowanych wydatków w e-handlu podczas samych świąt Bożego Narodzenia.

Badanie przeprowadzone wspólnie przez IMRG (stowarzyszenie handlu internetowego) oraz firmę Experian (firma z sektora usług finansowych) pokazuje, że w ciągu dwóch dni zbliżających się świąt (Christmas Day oraz Boxing Day) Brytyjczycy wydadzą na zakupy w internecie prawie 1,4 mld funtów. Autorzy badania spodziewają się około 300 mln wizyt na stronach internetowych e-sklepów w ciągu tych dwóch dni (prawie o 30 proc. więcej niż przed rokiem).

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.