PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Relacja z sesji Centra handlowe. Takiego momentu w sektorze centrów handlowych jeszcze nie było. Co czeka rynek, w co inwestować?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 wrz 2018 13:02

Relacja z sesji Centra handlowe. Takiego momentu w sektorze centrów handlowych jeszcze nie było. Co czeka rynek, w co inwestować? Sesja „Centra handlowe. Takiego momentu w sektorze centrów handlowych jeszcze nie było. Co czeka rynek, w co inwestować?” Fot. PTWP.

Polska charakteryzuje się bardzo dużym nasyceniem powierzchnią handlową. W Europie dorównujemy Francuzom i trochę ustępujemy Brytyjczykom. Co ciekawe, nie odstrasza to inwestorów - wciąż mają apetyt na więcej. O wyzwaniach stojących przed branżą handlową rozmawiano podczas sesji Property Forum „Centra handlowe. Takiego momentu w sektorze centrów handlowych jeszcze nie było. Co czeka rynek, w co inwestować?”

REKLAMA

Polski rynek handlowy ściąga coraz więcej inwestorów z całego świata, w tym z krajów tak egzotycznych jak: Korea, Malezja czy RPA.

- W pierwszym półroczu 2018 r. wzrost wartości transakcji zawartych na naszym rynku był ponad 100 proc. wyższy niż w zeszłym roku. W 2017 r. było to 900 mln euro, a w tym roku – 1,8 mld euro. Polska charakteryzuje się największym nasyceniem powierzchnią handlową w porównaniu do innych krajów. W Europie dorównujemy Francuzom i trochę ustępujemy Brytyjczykom – wylicza Mateusz Skubiszewski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Europy Środkowej i Wschodniej BNP Paribas Real Estate Poland.

Te optymistyczne wskaźniki świadczą o tym, że polski rynek ma duży potencjał, a inwestorzy wciąż mają na niego apetyt, choć nie brakuje wyzwań.

– Zamieszanie na rynku wywołała ustawa wprowadzająca zakaz handlu w niedzielę. Inwestorzy kwestionują zasadność tego przepisu, obawiając się o wysokość zwrotu z inwestycji. Wyzwaniem dla branży jest rosnący sektor e-commerce. Wszyscy wiedzą, że popularność sprzedaży online będzie coraz większa, dlatego centra handlowe muszą się zmieniać w obiekty pełniące funkcję miejsca spotkań. Zatem niezbędna jest rozrywka w centrach handlowych czy rozbudowane food courty. Zmieniać się będą rozmiary galerii handlowych, najemcy i usługi, ale branża poradzi sobie w rywalizacji z internetem – twierdzi Gaby Tayoun, prezes Europtimy

Miasta z pierwszej piątki 

Zdaniem dr Jolanty Wawrzyszuk, Group Head of Leasing Atrium European Real Estate najważniejszym wyzwaniem dla właściciela obiektu handlowego jest dostosowanie oferty do zapotrzebowania najemców, czyli uelastycznienie specjalnie dla nich powierzchni do wynajęcia, co nie jest łatwe.

– Nasze dwie warszawskie duże rozbudowy – Atrium Promenada i Atrium Targówek w dużej mierze są podyktowane chęcią dostosowania się do potrzeb kluczowych najemców, takich jak Inditex czy H&M. Te marki już były obecne w naszych galeriach, ale na zbyt małych powierzchniach – ok. 1500 mkw. W październiku tego roku otworzą się z flagowymi salonami na optymalnych dla nich formatach powyżej 3 tys. mkw. To jest wyzwanie, któremu nie jest łatwo sprostać z dnia na dzień. Przygotowywaliśmy się do tego od trzech lat – przyznaje dr Jolanta Wawrzyszuk.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.