PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Restauracja XXI wieku - naszpikowana technologią

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 15 cze 2018 10:04

Restauracja XXI wieku - naszpikowana technologią Łuski Ości, projekt The Space, fot. mat. pras.

Technologia jest z nami każdego dnia, w domu i w pracy. Praktycznie nie ma już miejsca o którym możemy mówić, że jest wolne od rozwiązań IT. Nawet restauracje. Wiedzą o tym najlepiej architekci z biura interdyscyplinarnego The Space, którzy na co dzień zajmują się kompleksowym projektowaniem restauracji wraz z doradztwem jeśli chodzi o rozwiązania, które warto wdrożyć w codziennej pracy takiego miejsca. Picie wina we francuskiej winnicy, kiedy siedzimy w warszawskiej restauracji? Czy technologia VR i AR wkrótce dotrze również do restauracji?

REKLAMA

Światowe trendy pokazują, że nie trzeba długo czekać, aby każda profesjonalna kuchnia miała własną drukarkę. Możliwe, że już 2018 r. coraz więcej szefów kuchni odkryje wszechstronność drukarki 3D. Własny podpis w czekoladzie pod deserem? To dosłownie danie sygnowane. Według National Restaurant Association aż 32 proc. badanych uważa, że ​​restauracje są wręcz opóźnione we wdrożeniu technologii. Co ciekawe w badaniu udział wzięli również ich właściciele. Z czego to może wynikać?

- Kiedy przychodzi do nas Inwestor z pomysłem na restauracje to najczęściej ma pełną wiedzę na temat tego jaka kuchnia będzie w niej serwowana i jaki chce mieć klimat. Aranżacje wnętrz pozostawia nam. W Polsce technologie, które mogą ułatwić prowadzenie restauracji praktycznie nie są wdrażane. Oczywiście poza podstawową jak np. możliwość zamówienia dania online. W innych krajach jest to już podstawa a u nas nadal wiele restauracji takiego ułatwienia dla klientów nie ma. Wielu Inwestorów nie myśli o rozwiązaniach IT na etapie powstawania koncepcji, a później projektu. Jeden z naszych Klientów - sieć Pizza Dominium - zrobiła duży krok przed innymi. W 2012 roku wprowadzono innowacyjną wersję logo. Jako pierwsza stworzyła je w formie blue kodu - jego zeskanowanie za pomocą aplikacji umożliwiało pobieranie kart rabatowych na urządzenia mobilne” mówi architekt Dorota Maksymowicz, właścicielka interdyscyplinarnego biura projektowego The Space.

A co z trendem rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej? Dając gościom możliwość oglądania w okularach wirtualnej rzeczywistości, pogłębia się wrażenia smakowe: jedzenie ostryg na plaży w Zelandii - wirtualna rzeczywistość to umożliwia. Wszystkie zmysły są zaangażowane, co stanowi wyjątkowe doświadczenie. Według firmy VR Dinning rzeczywistość wirtualna jest przede wszystkim środkiem, a nie celem samym w sobie. W tym przypadku ograniczać nas może tylko kreatywność. Zapach również może wzmagać nasz apetyt, ale też urzeczywistnić wyobrażenie o miejscu w którym jesteśmy.

Firma badawcza IDC prognozuje, że w 2017 roku globalne wydatki na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną sięgną 17,8 miliarda dolarów w 2018 roku, czyli o blisko 95 proc. więcej w porównaniu z szacowanymi na rok bieżący nakładami rzędu 9,1 miliarda dolarów. Czy ten trend dosięgnie również rynku HoReCa?

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.