PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Retailtainment - nowy sposób na zdobycie klientów

  • dlahandlu.pl
  • 05 sie 2014 12:15

Retailtainment - nowy sposób na zdobycie klientów

Obecnie e-commerce wykorzystywany jest przez sieci handlowe głównie w celu wsparcia sprzedaży. W przyszłości jednak wirtualne zakupy mogą zyskać na znaczeniu lub nawet stać się nieodłącznym elementem procesu zakupowego - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu Małpka SA.

REKLAMA

Już teraz klienci, przed podjęciem decyzji, mogą przeczytać recenzje, opinie użytkowników czy obejrzeć filmy na temat produktu. W przyszłości tego typu rozszerzoną rzeczywistość klient będzie mógł zobaczyć w przestrzeni sklepu. Jednym ze scenariuszy rozwoju jest tzw. „retailtainment", czyli proces mający na celu zmaksymalizowanie przyjemnych doświadczeń związanych z procesem zakupowym.

- Zgodnie z tą teorią sklep przyszłości będzie pełnił jedynie formę „salonu doświadczeń" - miejsca, w którym klienci będą testować produkty, które ostatecznie kupią online. O ile teoria „retailtainment" wydaje się dość odległa, o tyle w niektórych sklepach zachodniej Europy powoli wprowadzane są już rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID, czyli radioidentyfikacji. Polega ona na umieszczeniu mikrochipów na opakowaniach produktów, które wysyłają sygnał radiowy do odbiorników w sklepie. Każdy mikrochip zawiera informacje na temat artykułu. Dzięki radioidentyfikacji kosz zakupowy mógłby w czasie rzeczywistym wyświetlać informację o cenie produktów w nim umieszczonych, a manager sklepu bez potrzeby wstawania od biurka będzie mógł ocenić braki asortymentowe - wyjaśnia nasz rozmówca.

Jak dodaje, trudno jednoznacznie przewidzeć kierunek, w którym ewoluuje przestrzeń sklepowa. Wszelkie prognozy dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii w handlu wciąż jeszcze pozostają w kwestii domysłów. Już od kilku lat eksperci wieszczą upadek tradycyjnych sklepów, kosztem e-zakupów. Pomimo tego, handel tradycyjny w Polsce wciąż dynamicznie się rozwija.

- Niezależnie od tego, jakie szanse stwarza przed nami technologia, i tak podstawowym warunkiem jej wprowadzenia będzie akceptacja klientów - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA