PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Retailtainment - nowy sposób na zdobycie klientów

  • dlahandlu.pl
  • 05 sie 2014 12:15

Retailtainment - nowy sposób na zdobycie klientów

Obecnie e-commerce wykorzystywany jest przez sieci handlowe głównie w celu wsparcia sprzedaży. W przyszłości jednak wirtualne zakupy mogą zyskać na znaczeniu lub nawet stać się nieodłącznym elementem procesu zakupowego - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu Małpka SA.

REKLAMA

Już teraz klienci, przed podjęciem decyzji, mogą przeczytać recenzje, opinie użytkowników czy obejrzeć filmy na temat produktu. W przyszłości tego typu rozszerzoną rzeczywistość klient będzie mógł zobaczyć w przestrzeni sklepu. Jednym ze scenariuszy rozwoju jest tzw. „retailtainment", czyli proces mający na celu zmaksymalizowanie przyjemnych doświadczeń związanych z procesem zakupowym.

- Zgodnie z tą teorią sklep przyszłości będzie pełnił jedynie formę „salonu doświadczeń" - miejsca, w którym klienci będą testować produkty, które ostatecznie kupią online. O ile teoria „retailtainment" wydaje się dość odległa, o tyle w niektórych sklepach zachodniej Europy powoli wprowadzane są już rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID, czyli radioidentyfikacji. Polega ona na umieszczeniu mikrochipów na opakowaniach produktów, które wysyłają sygnał radiowy do odbiorników w sklepie. Każdy mikrochip zawiera informacje na temat artykułu. Dzięki radioidentyfikacji kosz zakupowy mógłby w czasie rzeczywistym wyświetlać informację o cenie produktów w nim umieszczonych, a manager sklepu bez potrzeby wstawania od biurka będzie mógł ocenić braki asortymentowe - wyjaśnia nasz rozmówca.

Jak dodaje, trudno jednoznacznie przewidzeć kierunek, w którym ewoluuje przestrzeń sklepowa. Wszelkie prognozy dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii w handlu wciąż jeszcze pozostają w kwestii domysłów. Już od kilku lat eksperci wieszczą upadek tradycyjnych sklepów, kosztem e-zakupów. Pomimo tego, handel tradycyjny w Polsce wciąż dynamicznie się rozwija.

- Niezależnie od tego, jakie szanse stwarza przed nami technologia, i tak podstawowym warunkiem jej wprowadzenia będzie akceptacja klientów - podsumowuje.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA