PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie aktywność globalnych sieci handlowych. Francja najpopularniejszym rynkiem

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 cze 2014 16:28

Rośnie aktywność globalnych sieci handlowych. Francja najpopularniejszym rynkiem

Paryż, w którym w zeszłym roku pojawiło się 50 nowych marek, jest najmodniejszym na świecie miastem najchętniej wybieranym przez sieci handlowe, natomiast Francja jest najpopularniejszym państwem wśród nowych uczestników rynku - wynika z najnowszego wydania How Global is the Business of Retail? (Jak globalne są sieci handlowe?) przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą CBRE.

REKLAMA

Raport z 2014 roku, analizujący ruch na rynku detalicznym w 2013 roku, pokazał, że całkowita aktywność globalnych sieci handlowych na poziomie państw wzrosła o 1,7 proc. Ponad połowa z nich (51 proc.) jest w tej chwili obecna na wszystkich trzech głównych rynkach światowych: w Amerykach, w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA) oraz w regionie Azji i Pacyfiku - niewielki wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

W 2013 roku sieci handlowe skupiały się na bardziej dojrzałych rynkach, przy czym za rynki dojrzałe uznano 18 z najpopularniejszych miast - dla porównania, rok wcześniej było ich 14. 83 proc. analizowanych miast odnotowało w ciągu roku pojawienie się przynajmniej jednego nowego uczestnika rynku (81proc. w roku poprzednim); najpopularniejsze lokalizacje odnotowały 28-procentowy wzrost wskaźnika nowych graczy na rynku.

Na poziomie miast liczba nowych marek wchodzących na rynek wzrosła o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, przy rosnącej liczbie podmiotów rozszerzających działalność poza granicami kraju. Wzrosła popularność Paryża, w którym w ciągu roku pojawiło się 50 nowych marek, z czego 10 to marki luksusowe. Paryż skorzystał na otwarciu w 2013 roku trzech nowych galerii handlowych, ale to przede wszystkim najpopularniejsze ulice handlowe przyciągają międzynarodowe marki. Konkurencja między markami luksusowymi na ulicach handlowych jest bardzo silna ze wzglądu na gwałtowny wzrost popytu wśród turystów, szczególnie z Chin.

- Rok 2014 będzie dobrym rokiem także dla polskiego rynku nieruchomości handlowych. Rynek nieruchomości, po ostatnim kryzysie gospodarczym, we wszystkich swoich segmentach wraca stopniowo do równowagi, poprawiają się nastroje inwestorów i najemców, a wraz z nimi dynamika sprzedaży w handlu detalicznym. Poprawa koniunktury oraz nastrojów na rynku sprzyja zainteresowaniu zagranicznych najemców i przyciąganiu nowych marek do Polski. Ostatnio zapowiadane było wyjście z Polski kilku marek, jednak trend jest odwrotny. Wprawdzie faktem stało się opuszczenie naszego rynku przez kultowe brandy Cottonfield i Jackpot na początku 2014 r., jednak kilka innych zapowiadanych wyjść z Polski było przedwczesnych - szykuje się jedynie zmiana właściciela - komentuje Magdalena Frątczak, dyrektor w dziale powierzchni handlowych CBRE.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.