PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie bezpieczeństwo centrów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 10 lis 2016 17:05

Rośnie bezpieczeństwo centrów handlowych Radosław Knap

Ostatnie lata obfitują w wiele niepokojących wydarzeń, które miały miejsce w przestrzeni publicznej, w tym również centrach handlowych. Polskie galerie pozostają jednak bezpieczne.

REKLAMA

Zdecydowana większość obiektów posiada specjalne procedury bezpieczeństwa oraz plany zabezpieczenia, które w pierwszej kolejności podporządkowane są bezpieczeństwu osób przebywających na ternie obiektu tj. zarówno klientów, jak i zatrudnionego personelu. Wraz ze wzrostem świadomości i zmieniającego się otoczenia są one sprawdzane i aktualizowane.

- Konieczne jest systematyczne prowadzenie przeglądów obowiązujących procedur bezpieczeństwa przez kontrolę i organizację ćwiczeń. Edukacja personelu jest tu kluczowa, stąd też działania podejmowane przez Polską Radę Centrów Handlowych takie jak Kongres Bezpieczeństwa Obiektów Handlowych czy szkolenia z zakresu zabezpieczeń antyterrorystycznych oraz systematyczne ewaluacje istniejących procedur przez zarządców centów handlowych – dodaje Radosław Knap z PRCH.

Kluczowa jest prewencja oraz działania proaktywne. Firmy zarządzające centrami handlowymi powinny wypracować i monitorować plany ochrony oraz specjalne procedury postępowania na różne wypadki i nadzwyczajne sytuacje: od zagrożenia terrorystycznego, ataku samotnego strzelca, sytuacji z udziałem zakładników, nietypowej przesyłki, telefonu z informacją o bombie lub pożaru czy katastrofy budowlanej.

Opracowane i dobrze skomunikowne procedury wraz z prawidłowo przeszkolonymi pracownikami to nieocenione źródło pomocy dla służb, ale także dla klientów przebywających w obiekcie. Bardzo duża odpowiedzialność spoczywa też na firmach ochrony i ich pracownikach, którzy są obecni w centrum handlowym. To oni są na pierwszym froncie. Ich odpowiednie przeszkolenie może zaowocować odpowiednio wczesnym wykryciem nietypowych zachowań wśród klientów czy sprawnym pokierowaniem tłumu w trakcie zdarzenia i ewakuacji.

  • Konrad 2016-11-11 21:43:38
    Oczekiwanie od firmy ochroniarskiej, płacącej pracownikom po 6 zł/h, że będzie szkoliła i inwestowała w swoich ludzi, to szczyt hipokryzji, albo nieznajomość realiów. Na rynku ochrony obiektów handlowych, jedyne kryterium przy wyborze oferty, to cena. Sorry.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA