PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie gastronomia w Gemini Park Bielsko-Biała

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 sty 2019 10:53

Rośnie gastronomia w Gemini Park Bielsko-Biała fot. Gemini Park Bielsko-Biała

Rośnie rola strefy food court w Gemini Park Bielsko-Biała. Przybywa tam nie tylko klientów, restauracji, ale rosną także obroty najemców gastronomicznych. Strefy food courts odgrywają coraz ważniejszą rolę. Tylko w ciągu ostatniej dekady ich powierzchnia w europejskich centrach handlowych wzrosła 3-krotnie - z zajmowanych 5 proc., nawet do 15 proc.

REKLAMA

Szacuje się, że do 2025 roku gastronomia stanowić może nawet 20 proc. powierzchni GLA galerii handlowych. To dlatego, że po pierwsze, zmieniają się oczekiwania klienta wobec centrów handlowych. Ten oczekuje dziś od galerii, nie tylko dobrych sklepów, ale także rozrywki i doświadczenia zakupowego. Jednym z kluczowych elementów tego ostatniego stają się restauracje i kawiarnie.

Po drugie, klient młodnieje. Do głosu doszło już pokolenie millenialsów. Dochodzi natomiast młodsze pokolenie Z. To grupy, które odgrywają dziś w Polsce kluczową rolę w rozwoju kultury „foodie”, czyli takiej, w której życie towarzyskie skupia się na spotkaniach w restauracjach, knajpkach, barach czy przy food truckach.

Po trzecie, coraz częściej jemy na mieście i coraz więcej wydajemy na tę przyjemność. Z raportu „Polska na talerzu” wynika, że na wypad do restauracji w tygodniu przeznaczamy już średnio 35 zł. W weekend o 1 zł więcej. Aż 96 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu ostatniego półrocza odwiedziło restaurację!

- Jeszcze kilka lat temu food court służył klientom najczęściej do szybkiej przerwy pomiędzy zakupami. Posiłek trwał 15 minut i wracaliśmy na zakupy. Dziś to miejsce pełni inną rolę, zbliżoną do tej, jaką mają same restauracje na mieście. Tutaj toczy się życie towarzyskie galerii. Tutaj także klienci spotykają się np. w celach biznesowych – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

- W efekcie więcej czasu spędzamy w tej strefie. Dziś nawet 30-60 minut. Rośnie także odsetek klientów, którzy wybierają się do galerii wyłącznie z myślą o wizycie, w którymś z lokali na food court. Taki ruch wzmaga się np. w weekendy, w tym w niedziele wolne od handlu – dodaje.

Nie bez znaczenia dla popularności stref gastronomicznych w galeriach jest także boom restauracyjny w Polsce. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych graczy, gotowych otworzyć swoje lokale w galeriach handlowych. Są wśród nich zarówno bary szybkiej obsługi, restauracje z daniami na wagę, fast foody, ale także restauracje z obsługą kelnerską i kuchniami świata.

- Jeszcze kilka lat temu podstawą oferty były restauracje z segmentu speed eating, czyli popularne fast foody oraz kawiarnie. Dziś ta oferta stopniowo się rozszerza, przede wszystkim o lokale z segmentu fast casual, czyli np. pizzerie, ale także o casual dining, czyli lokale mające obsługę kelnerską. To trend, który w najbliższych latach będzie wyraźnie się zaznaczał – mówi.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.