Rośnie popularność serwisów płatności
W tym roku korzysta z nich blisko połowa więcej internautów niż w ubiegłym, a dla ponad jednej trzeciej e-klientów są one najwygodniejsze w użyciu - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.
Serwisy płatności zyskują na znaczeniu. W PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji. Biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu komentuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska.
Jego zdaniem odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. - Wówczas przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu - przekonuje Czajkowski.
Okazuje się, że wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 proc. z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24 a 35 rokiem życia (46 proc.) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 proc.).
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.