Rośnie rola mediów społecznościowych w podnoszeniu sprzedaży
Promocja firmy w sieciach społecznościowych, to obecnie jeden z najciekawszych i najbardziej dostępnych sposobów na reklamowanie firmy w internecie. Jego skuteczność można znacznie zwiększyć poprzez personalizowanie ofert. Na Facebooku reklamuje się obecnie aż 1,5 mln firm, jednak by skutecznie dotrzeć do użytkowników i przekonać ich do zakupu potrzeba czegoś więcej niż zwykłych reklam.
Co szósty człowiek na ziemi, w tym 12 milionów Polaków skupionych wokół Facebooka, to nie lada gratka dla marketerów. Media społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych kanałów promocji dla wielu firm.
- Zachętą jest nie tylko duża liczba aktywnych użytkowników, ale też mała bariera wejścia oraz stosunkowo proste w obsłudze narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi. Istotny jest też niski koszt prowadzenia takich działań, który w przypadku Facebooka zaczyna się już od kilku złotych dziennie. Jest to więc platforma, którą chętnie testują zarówno firmy o mniejszych, jak i większych budżetach - mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs.
Jak pokazują badania, efektywność reklam na Facebooku jest stosunkowo niewielka. Z raportu nanigans dotyczącego branży retail wynika też, że koszty kampanii na Facebooku stale rosną. Większe wydatki są efektem wzrostu popularności reklam Facebook Ads w branży, która jest skłonna do znacznych inwestycji w tym obszarze.
Jak prowadzić kampanie promocyjne, by skutecznie zwiększać sprzedaż? Rozwiązaniem może być personalizacja przekazu reklamowego, czyli dostosowanie go do zainteresowań konkretnych użytkowników.
- Taka spersonalizowana reklama wykazuje znacznie większą skuteczność od standardowych przekazów. Cechuje się też większą średnią ilością kliknięć - wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.
Co ważne, tak przygotowana kampania może zostać przeprowadzona nie tylko na Facebooku. Oferty dedykowane konkretnemu użytkownikowi mogą być wyświetlane również w innych serwisach społecznościowych, w ramach reklam Google oraz na stronach internetowych.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.