PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie sprzedaż internetowa artykułów spożywczych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 09 mar 2015 15:40

W Europie szybko rośnie zainteresowanie e-sklepami z żywnością - tak wśród klientów, jak i sieci sprzedażowych oraz inwestorów. W pięciu krajach na kontynencie sprzedaż żywności online do 2016 r. może się nawet podwoić. Również w Polsce z usług sklepów internetowych z żywnością korzysta coraz więcej osób.

REKLAMA

Zakupom żywności w sieci sprzyja niska gęstość zaludnienia. W regionie takim jak Skandynawia, której mieszkańcy muszą pokonać długą drogę do najbliższego sklepu, sprzedawcy internetowi notują ponadprzeciętne zyski w segmencie spożywczym. Inwestorzy już zauważyli tę niszę. Rynek zakupów internetowych to ogromny potencjał do wykorzystania - bo idealnie spełnia oczekiwania wyżej opisanej grupy klientów.

Jak pokazują badania konsumentów, najważniejszymi czynnikami skłaniającymi do zakupów spożywczych w sieci są dostawa do domu, ciekawość, atrakcyjne ceny i oszczędność czasu. Największe przeszkody to m.in. brak możliwości przyjrzenia się produktom na żywo i brak gwarancji ich jakości. Dodatkowym utrudnieniem dla sprzedawców bywają też skomplikowane regulacje prawne dotyczące sprzedaży żywności i sprzedaży internetowej.

Znaczenie sprzedaży internetowej artykułów spożywczych rośnie i staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów w międzynarodowych sieciach sprzedażowych. Philip Clarke, były prezes Tesco, czyli jednego z gigantów tego rynku, oznajmił kilkanaście miesięcy temu wprost, że widzi w nich przyszłość firmy. „Zakupy spożywcze online odpowiadają za cały wzrost, jaki odnotowaliśmy w naszym biznesie spożywczym w Wielkiej Brytanii" - powiedział.

Dziś sklepy internetowe z żywnością muszą stawić czoła dwóm najważniejszym wyzwaniom: zdobywaniu klientów i sprawieniu, by kupowali regularnie.

Czytaj więcej: Sprzedaż żywności przez internet będzie szybko rosła


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA