PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie udział segmentu B2B na rynku e-commerce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 25 lip 2013 14:34

Z badania przeprowadzonego przez Mergeto.pl na użytkownikach platform internetowych B2B, wynika, że najchętniej kupują one za pośrednictwem tego kanału, materiały biurowe, surowce, materiały produkcyjne, produkty/usługi związane z eksploatowaniem majątku przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Najrzadziej z kolei kupowane są różnego rodzaju nadwyżki magazynowe. Jeśli zaś chodzi o sprzedawców, to największa oferta dotyczy materiałów i surowców do produkcji, usług logistycznych, a także usług związanych z eksploatacją majątku firmy. Natomiast najrzadziej sprzedawane są materiały biurowe. Oznacza to, że najchętniej kupowany towar, jest najmniej chętnie sprzedawany.

Jak czytamy w opracowaniu Mergeto.pl, do kluczowych trendów e-commerce należą m. in.: wykorzystywanie urządzeń mobilnych w e-handlu i media społecznościowe. Obserwowany jest tzw. mobile boom, a liczba transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, jak smartfon czy tablet, wzrosła w 2011 roku o 722 proc. Szacuje się, że wartość tych transakcji wyniosła w 2011 roku 640 mln zł, czyli prawie 4 proc. wszystkich zakupów internetowych B2C.

Raport potwierdza, że rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie i to mimo spowolnienia w realnej gospodarce. Potencjał rozwoju e-commerce w naszym kraju jest ogromny. Przemawiają za tym liczby: w 2009 roku jedynie 7 proc. całości obrotów polskich firm pochodziła z handlu elektronicznego, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosiła 13 proc. (dawało to Polsce 16. pozycję).

Według danych szacunkowych, wartość polskiego e-commerce B2B wyniosła w 2011 roku 120 mld zł, co stanowiło aż ośmiokrotność wartości elektronicznych transakcji konsumenckich ale zarazem tylko 5-6 proc. wszystkich transakcji B2B w Polsce. Dla porównania w USA, elektroniczny handel B2B ma 30-proc. udział w całym rynku. W roku bieżącym wartość polskiego rynku e-commerce wyniesie najprawdopodobniej 140 mld zł.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA