PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie znaczenie inwestycji handlowych typu convenience

  • dlahandlu.pl
  • 18 gru 2014 15:48

W tym roku do użytku zostanie oddane kolejne 550 tys. m kw. powierzchni handlowej. 26 proc. spośród 28 obiektów będących obecnie w trakcie realizacji to takie, które nie przekraczają powierzchni 20 tys. mkw. Jak wynika z raportu przygotowanego dla agencji Footfall Marketing, z uwagi na istniejącą strukturę popytu, to właśnie w tym sektorze w najbliższych latach planowany jest największy rozwój.

REKLAMA

Ten segment klasyfikuje się jako convenience shopping, czyli wygodne zakupy. Ich zaletą jest, że podczas jednej, zazwyczaj krótkiej wizyty, jesteśmy w stanie zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze rzeczy, wśród których dominuje żywność. Układ takich parków handlowych stanowi jeden najemca (zazwyczaj operator spożywczy) zajmujący największą, zazwyczaj centralną część powierzchni oraz kilkanaście bądź kilkadziesiąt sklepów i punktów usługowych. Obiekty typu convenience zlokalizowane są wśród gęstej zabudowy osiedlowej bądź przy głównych szlakach komunikacyjnych, aby każdy mógł do nich dotrzeć w komfortowy sposób - komunikacją miejską lub pieszo.

- Deweloperzy coraz częściej decydują się na tego rodzaju inwestycje, nie mając przy tym kłopotu z zainteresowaniem najemców, którzy bardzo chętnie lokują w takich przestrzeniach swoje interesy. Wiąże się to niższymi czynszami niż w wielkopowierzchniowych obiektach, a także opłatami związanymi z promocją i marketingiem poszczególnych najemców - mówi Marta Hycnar z agencji marketingowej Footfall Marketing - mniejsza liczba najemców oznacza także mniejszą konkurencję i szansę na lepsze dotarcie z ofertą do klientów - dodaje.

Kluczową kwestią przy planowaniu takich inwestycji jest lokalizacja. Jednym z przykładów w tym sektorze jest powstająca obecnie Galaktyka we Wrocławiu, park handlowy, gdzie oprócz sklepów powstanie ekskluzywny butik, restauracja i siłownia.

Według podobnej koncepcji funkcjonować będzie Grona Park, który niebawem otworzy się w Zielonej Górze. Inwestycjami należącymi do mniejszych centrów handlowych są także oddane w II kwartale 2014 roku: Galeria Bursztynowa w Ostrołęce, Macredo Center w Kutnie oraz Pogodne Centrum w Oleśnicy. W Poznaniu, który ma najwyższy w Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w październiku otwarto Galerię Dębiec o powierzchni 10 tys. mkw.

Daje się także zaobserwować wyraźny trend budowania obiektów w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Aż 42 proc. centrów handlowych oraz 87 proc. parków handlowych w budowie powstaje właśnie w takich lokalizacjach.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA