PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie znaczenie mediów społecznościowych w branży handlowej

  • Autor: wnp.pl
  • 04 lut 2014 08:17

84 proc. sklepów internetowych wykorzystuje serwisy społecznościowe do wsparcia handlu - taki jest wynika badania firmy CubeResearch opublikowany w raporcie "Co nakręca e-commerce".

REKLAMA

W grupie e-sklepów korzystających z mediów społecznościowych największą popularnością cieszy się Facebook - korzysta z niego 90 proc. respondentów. Coraz większe znaczenie w polskim e-commerce mają treści wideo. Z serwisu YouTube korzysta 28 proc. sklepów. Pozostałe dość popularne serwisy to Twitter, którego używa 20 proc. ankietowanych. W dalszej kolejności plasują się Pinterest (14 proc.) oraz Google+ (11 proc.). W ostatnim przypadku w ciągu roku nastąpił wzrost od okrągłego zera. 2 proc. e-sklepów korzysta z Instagramu, a 4 proc. - z NK, przy czym tu zaznacza się trend spadkowy.

Większość - niemal 70 proc. sklepów online, wszelkie działania prowadzi własnymi siłami, bez jakiegokolwiek budżetu. Jedna czwarta operuje mediami społecznościowymi w ramach budżetu marketingowego, a klika procent ma budżet osobny. Do skuteczności wsparcie sprzedaży takimi metodami przekonanych jest 54 proc. firm, a 28 proc. nie wierzy w efekty. Tylko jedna czwarta spółek zamierza w tym roku zwiększyć budżet na media społecznościowe.

- Ostrożność polskich marek może więc wynikać między innymi z niskiej świadomości faktycznych korzyści jakie można odnieść dzięki społecznościom oraz z braku wiedzy w jaki sposób i jakimi narzędziarni można sprzedawać w social media - komentuje Oskar Berezowski z NapoleonCat, partnera raportu. Menedżer wskazuje, że dzięki akcjom na Facebooku sklep Złote Wyprzedaże zwiększył sprzedaż o 30 proc., przy czym zwrot z inwestycji wyniósł 230. Profil Allegro na Facebooku ma 1,3 mln fanów. Leroy Merlin Polska odnotował już ponad 10,6 mln odsłon swoich materiałów wideo na YouTube. Mniej popularny jest Twitter - najwięcej obserwujących zgromadził EMPiK - ok. 6,5 tysiąca.

Z raportu wynika, że sklepy, które już nabrały świadomości o roli mediów społecznościowych potrafią skutecznie je wykorzystywać. Pozostali prawdopodobnie będą musieli wkrótce dołączyć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA