PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rossmanna nie zatrzyma nawet kryzys

  • www.portalspozywczy.pl
  • 01 paź 2013 12:20

Rossmanna nie zatrzyma nawet kryzys

Potencjał rozwoju sieci Rossmann w Polsce jest ogromny. Docelowo szacujemy, że pod koniec 2018 roku istnieć będzie około 1600 naszych placówek - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Zieliński, pełnomocnik zarządu ds. najmu sieci Rossmann.

REKLAMA

Do końca 2013 roku firma będzie mieć 850 placówek. Z każdym rokiem przyspiesza jednak tempo rozwoju. - Jeszcze kilka lat temu otwieraliśmy ok. 100 nowych lokali rocznie, teraz ok. 150 - mówi Piotr Zieliński.

Zieliński zapewnia, że Rossmann chce być bardzo blisko klienta. - Nasze sklepy mają różne powierzchnie, ta optymalna to około 300 mkw., ale takich lokali jest ograniczona liczba. Jesteśmy w dużych i małych miastach, w galeriach handlowych, na głównych ulicach miast, na osiedlach mieszkaniowych. Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. W tej chwili ta docieralność wynosi ponad 60 proc. W Warszawie działa obecnie ponad 60 sklepów z logo Rossmanna - Potencjał wszystkich dużych, polskich miast wciąż jest ogromny - przekonuje Piotr Zieliński.

Operator systematycznie pracuje nad rozwojem oferty. Firma wprowadziła do oferty m.in. wina i produkty spożywcze. Jednak żywność stanowi niewielką część całej oferty Rossmanna. - Priorytetem zawsze będą drogeryjne produkty. Pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta Rossmanna jest szczególnie bogata. Jesteśmy i będziemy drogerią, nie chcemy być sklepem spożywczym - dodaje.

Mimo że Rossmann jest drogerią, to jednak dużą część sprzedaży stanowią artykuły dziecięce, również te poza drogeryjne.
- Dzieci to nasz bardzo poważny klient. Ten dział bardzo szybko i dobrze się rozwija. Klienci doceniają nasze marki własne my widzimy w tym duży potencjał. Ten koncept będzie cały czas rozwijany - zapewnia Piotr Zieliński. - W naszym największym sklepie w Manufakturze w Łodzi tam wyłącznie dziecku poświęconych jest kilka działów i sporo metrów kwadratowych - mówi Piotr Zieliński.

Mimo że przedstawiciele Rossmanna są zadowoleni z wyników finansowych spółki, to przyznają, że jak wszyscy odczuwają kryzys. Jednak ubiegły rok Rossmann zakończył w Polsce z 5 mld zł przychodów ze sprzedaży. - Notujemy wzrosty. Ten trend będziemy chcieli zachować poprzez liczne produkty, marki własne i działania marketingowe. Mamy nadzieje, że ten rok będzie lepszy niż ubiegły - mówi Piotr Zieliński.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA