PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rozwój e-handlu postępuje, ale ważna jest przemyślana strategia - relacja z sesji e-commerce na Property Forum

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 wrz 2013 14:03

Rozwój e-handlu postępuje, ale ważna jest przemyślana strategia - relacja z sesji e-commerce na Property Forum

Przed rynkiem e-commerce w Polsce stoi świetlana przyszłość. Świadczą o tym między innymi liczby. Udział tego sektora w handlu detalicznym w naszym kraju wynosi tylko 3,1 proc. - wynika z dyskusji E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych, która odbyła się w czasie konferencji Property Forum 2013.

REKLAMA

21,5 mld zł warty jest polski rynek ehandlu. Sektor ten jest bardzo rozdrobniony i tworzy go już 12 tys. esklepów - zaznaczył w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

Jak dodał, obroty w handlu w Polsce sięgają ogółem ponad 331 mld zł. Sprzedaż w centrach handlowych wynosi blisko 110 mld zł.

Wielkie perspektywy

Uczestnicy sesji nie mają wątpliwości - przed rynkiem e-commerce w Polsce stoi świetlana przyszłość. Udział sektora e-commerce w handlu detalicznym w Polsce wynosi 3,1 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii jest to 12 proc., Niemczech - 9 proc., Szwajcarii - 8,7 proc., Francji 7,3 proc., a Hiszpanii - 3,5 proc.

Grupa osób w naszym kraju, którzy wykorzystują sieć do robienia zakupów, wciąż rośnie. - Jednak cały czas internet służy nam przede wszystkim do wysyłania poczty i bankowości elektronicznej, rzadziej do kupowania i sprzedawania na aukcjach i zakupach w e-sklepach - zaznaczył Przemysław Dwojak, mówiąc o perspektywach rozwoju tego segmentu.

Z danych GfK Polonia wynika, że jeśli już decydujemy się na e-zakupy, to w ten sposób nabywamy przede wszystkim: odzież i obuwie (ok. 60 proc.), książki, płyty, perfumy (ok. 40 proc.), sprzęt komputerowy, kosmetyki, sprzęt RTV i AGD, art. do domu i ogrodu (ok. 30 proc.), akcesoria samochodowe czy zabawki. O wiele rzadziej (mniej niż 10 proc.) decydujemy się na jedzenie i kosmetyki dla dzieci poniżej 3. roku życia oraz artykuły ogólnospożywcze.

Zdaniem Przemysława Dwojaka wśród najważniejszych trendów wpływających na rozwój handlu internetowego w najbliższym czasie będzie powiększający się rynek urządzeń mobilnych. - Obecnie co 10. Polak korzysta ze smartphona do celów prywatnych, a w USA co 2. Amerykanin - zaznaczył i podkreślił, iż blisko połowa użytkowników tych urządzeń w Stanach Zjednoczonych korzysta ze stron mobilnych, aby dokonać zakupu w sieci.

Obecnie największa grupa posiadaczy takich urządzeń w Polsce to osoby w wieku 15-20 lat (16 proc.).

Prowadząca dyskusję Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu Dlahandlu.pl, powołując się na badania firmy Gemius, zaznaczyła jednak, że m-commerce wyhamował, bo wiele sklepów nie stworzyło jeszcze wersji stron sklepów dostosowanych do urządzeń mobilnych.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA