PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rusza realizacja koncepcji funkcjonalnej dawnej Fabryki Norblina

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 sty 2015 14:19

Rusza realizacja koncepcji funkcjonalnej dawnej Fabryki Norblina

Capital Park, inwestor projektu rewitalizacji dawnej Fabryki Norblina, wspólnie z zespołem projektowym wyłonionym w drodze konkursu opracował koncepcję zagospodarowania części handlowej obiektu. Istotą projektu jest otwarta przestrzeń publiczna, wielofunkcyjny program obejmujący usługi, rozrywkę i kulturę, a także nowoczesne biura.

REKLAMA

W nowo otwartym biurze najmu na terenie Norblina rozpoczynają się spotkania z przyszłymi partnerami projektu, którzy docelowo stworzą tzw. "Kolekcję Norblina". Program komercjalizacji zakłada stworzenie w Norblinie wyjątkowego miejsca, funkcjonującego 24h na dobę, zintegrowanego z przestrzenią miejską, z unikalnymi konceptami handlowymi. Kluczową częścią projektu jest otwarta przestrzeń publiczna, czyli tzw. uliczka Norblina pełna kawiarenek, sklepów i galerii sztuki z 10 zabytkowymi budynkami, które będą również przestrzenią ekspozycji 44 kompleksów maszyn wpisanych do rejestru zabytków.

Punktem wyjścia do stworzenia koncepcji funkcjonalnej była m.in. analiza obecnych i przyszłych trendów konsumenckich. Opracowanie dotyczy m.in. ewolucji stylu życia w dużym mieście, sposobu spędzania czasu, zainteresowań, gustów kulinarnych, oczekiwań w stosunku do marek, sposobów korzystania z nowych technologii i środków transportu. W dokumencie przedstawione zostały również różne scenariusze rozwoju rynku oraz analiza długofalowych strategii polskich i zagranicznych marek.

Koncepcja zagospodarowania obiektu składa się z kilku stref tematycznych powiązanych z obszarami aktywności przyszłych użytkowników, ich oczekiwaniami w stosunku do przestrzeni publicznej, realizacją ich potrzeb związanych z życiem zawodowym, ale także z aktywnością „po godzinach".

Jak tłumaczą inwestorzy, takie podejście spotkało się z dużym zainteresowaniem przedstawicieli wiodących marek na targach MAPIC w Cannes w 2014 r. Okazało się, że wiele z nich przewiduje otwarcie zupełnie nowych konceptów. Sklep przyszłości łączyć w sobie będzie klasyczną powierzchnię handlową, przestrzeń interaktywną, często powiązaną ze sprzedażą internetową oraz przestrzeń do organizowania ciekawych animacji dla konsumentów, uatrakcyjniających kontakt z marką.

Jak pokazuje doświadczenie i sukces funkcjonującego od kilku lat BioBazaru współczesny konsument poszukuje unikalnych konceptów nie tylko w branży spożywczej. W związku z tym w koncepcji komercjalizacji ujęte zostały koncepty handlowe należące do kategorii „slow retail". Są to nieduże, unikalne sklepy stworzone przez pasjonatów doskonale znających oferowany produkt.

BioBazar podpisał już umowę najmu na terenie dawnej Fabryki Norblina podobnie jak sieć supermarketów Piotr i Paweł, która będzie częścią przestrzeni codziennych zakupów dla mieszkańców okolicznych osiedli.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA