PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ruszyły poświąteczne wyprzedaże. Mogą potrwać do lutego

  • Autor: PAP
  • 29 gru 2014 17:41

Ruszyły poświąteczne wyprzedaże. Mogą potrwać do lutego

Poświąteczne wyprzedaże w większości sklepów już się rozpoczęły a ich szczyt przypadnie na początek stycznia - twierdzą przedstawiciele galerii handlowych. Najbardziej przeceniona będzie odzież i obuwie - dodaje ekonomistka Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

REKLAMA

Wyprzedaże w większości sklepów zaczynają się tuż po Świętach, a potrwają do końca stycznia lub nawet połowy lutego - zgodnie twierdzą zapytani przez PAP przedstawiciele galerii handlowych. Ich zdaniem, najbardziej przecenionymi kategoriami są odzież, obuwie i artykuły typowo świąteczne.

"Wyprzedaże w naszym centrum już się rozpoczęły. Najbardziej przecenione są artykuły poświąteczne np. dekoracje przecenione nawet o 70 proc., ale również odzież z kolekcji jesień/zima 2014, gdzie przeceny dochodzą do -50 proc. Produkty te cieszą się największą popularnością" - powiedziała Oriana Krzymowska z firmy ECE, zarządzającej m.in centrum handlowym Galeria Bałtycka w Gdańsku.

"W niektórych sklepach wyprzedaże rozpoczęły się jeszcze przed Świętami. Przeceny sięgają nawet 70 procent, ale na największe promocje należy poczekać na sam koniec okresu wyprzedażowego" - powiedziała z kolei Natalia Modzelewska z biura prasowego warszawskiej Arkadii. Dodała, że największym zainteresowaniem cieszą się przecenione ubrania, sprzęt elektroniczny oraz wyposażenie wnętrz.

Zdaniem ekonomistki Małgorzaty Starczewskiej - Krzysztoszek, dzieje się tak ponieważ szczególnie odzież silnie podlega sezonowym wymianom kolekcji.

"Sklepy muszą zwolnić miejsce w magazynach na kolekcje wiosenne . Poświąteczne wyprzedaże są niezbędne z punktu widzenia sprzedawców i producentów, dla których przechowywanie produktów świątecznych lub sezonowych do następnego roku generuje niepotrzebne koszty i nie daje pewności ich zbytu po normalnej cenie. W takiej sytuacji lepiej jest zachęcić klientów obniżoną ceną i sprzedać, nawet po kosztach" - powiedziała.

Jednak - jak zauważyła Krzysztoszek - poświąteczne wyprzedaże w Polsce nie cieszą się jeszcze taką popularnością jak np. w Stanach Zjednoczonych, gdzie odbywają się one na o wiele większą skalę. Jej zdaniem, wciąż Polacy nie są wrażliwi na zmiany mody, lub po prostu nie stać ich na częste kupowanie nowej odzieży.

"Europejczycy z Zachodu i Amerykanie częściej wymieniają garderobę. W Polsce nadal niewielu ludzi zmienia ubrania cztery razy do roku - czyli na każdy sezon - powiedziała ekonomistka.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA