PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek e-delikatesów urośnie pięciokrotnie do 2018 roku

  • Autor: gazeta.pl
  • 23 sie 2013 12:57

W ubiegłym roku w e-sklepach wydaliśmy prawie 23 mld zł. W skali roku oznacza to wzrost o 24 proc. W internecie najczęściej kupujemy elektronikę, ale najszybciej rosnącą kategorią są e-sklepy spożywcze. W ubiegłym roku na codzienne sprawunki wydaliśmy 450 mln zł, jednak prognozy firmy badawczej Internet Standard wskazują, że za pięć lat na spożywkę zamawianą online wydamy pięć razy więcej - czytamy w gazeta.pl.

REKLAMA

Z analizy firmy badawczej Harris Interactive wynika, że Amerykanie najczęściej przeglądają produkty w handlującej elektroniką sieci Best Buy i w Walmarcie, które przez lata miały opinię najtańszych na amerykańskim rynku. Konsument przychodził, pomacał, a potem kupował tam, gdzie jest taniej - w Walmarcie upatrzony towar kupiło tylko 8 proc. przeglądających, a 69 proc. klientów poszło za ceną i dokonało zakupu w tańszym internetowym sklepie Amazon.

Walmart wprowadził specjalną aplikację na smartfony, która pomaga klientom znaleźć towar i daje możliwość zamówienia go w internetowym sklepie, jeśli akurat nie ma go na magazynie. Best Buy pozwala sprawdzić klientom na miejscu, ile za ten sam towar zapłaciliby u konkurencji. A jeśli jest taniej - sklep zwróci różnicę w cenie.

Z danych Ceneo.pl wynika, że ze smartfonu na zakupach korzystają głównie mieszkańcy Warszawy - aż 48,9 proc. ruchu mobilnego pochodzi z Mazowsza. Drugim najbardziej mobilnym regionem jest Wielkopolska, z której zanotowano tylko 7,95 proc. wejść.

- W perspektywie kilku lat sklepy będą wyglądały inaczej. Zamiast wielkich salonów będą to raczej butiki, witryny wystawowe, gdzie będzie można obejrzeć towar i go zamówić - uważa Miron Mironiuk z agencji reklamowej DDB. Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu w RTV Euro AGD uważa, że zawsze będą istniały dwie grupy klientów - nastawieni na niską cenę i ci gotowi zapłacić więcej w zamian za pewność zakupów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA