PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek e-delikatesów urośnie pięciokrotnie do 2018 roku

  • Autor: gazeta.pl
  • 23 sie 2013 12:57

W ubiegłym roku w e-sklepach wydaliśmy prawie 23 mld zł. W skali roku oznacza to wzrost o 24 proc. W internecie najczęściej kupujemy elektronikę, ale najszybciej rosnącą kategorią są e-sklepy spożywcze. W ubiegłym roku na codzienne sprawunki wydaliśmy 450 mln zł, jednak prognozy firmy badawczej Internet Standard wskazują, że za pięć lat na spożywkę zamawianą online wydamy pięć razy więcej - czytamy w gazeta.pl.

REKLAMA

Z analizy firmy badawczej Harris Interactive wynika, że Amerykanie najczęściej przeglądają produkty w handlującej elektroniką sieci Best Buy i w Walmarcie, które przez lata miały opinię najtańszych na amerykańskim rynku. Konsument przychodził, pomacał, a potem kupował tam, gdzie jest taniej - w Walmarcie upatrzony towar kupiło tylko 8 proc. przeglądających, a 69 proc. klientów poszło za ceną i dokonało zakupu w tańszym internetowym sklepie Amazon.

Walmart wprowadził specjalną aplikację na smartfony, która pomaga klientom znaleźć towar i daje możliwość zamówienia go w internetowym sklepie, jeśli akurat nie ma go na magazynie. Best Buy pozwala sprawdzić klientom na miejscu, ile za ten sam towar zapłaciliby u konkurencji. A jeśli jest taniej - sklep zwróci różnicę w cenie.

Z danych Ceneo.pl wynika, że ze smartfonu na zakupach korzystają głównie mieszkańcy Warszawy - aż 48,9 proc. ruchu mobilnego pochodzi z Mazowsza. Drugim najbardziej mobilnym regionem jest Wielkopolska, z której zanotowano tylko 7,95 proc. wejść.

- W perspektywie kilku lat sklepy będą wyglądały inaczej. Zamiast wielkich salonów będą to raczej butiki, witryny wystawowe, gdzie będzie można obejrzeć towar i go zamówić - uważa Miron Mironiuk z agencji reklamowej DDB. Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu w RTV Euro AGD uważa, że zawsze będą istniały dwie grupy klientów - nastawieni na niską cenę i ci gotowi zapłacić więcej w zamian za pewność zakupów.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA