PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek handlowy mniej dynamiczny

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 maj 2016 15:27

Rynek handlowy mniej dynamiczny Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE

Przyrost nowej powierzchni handlowej w pierwszym kwartale 2016 był mniej dynamiczny niż to miało miejsce w analogicznym okresie w trzech poprzednich latach - wynika z danych CBRE.

REKLAMA

Sektor handlowy wzbogacił się tylko o jedną nową galerię handlową – Glogovia (21 tys. mkw.) w Głogowie. Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie i rozwijanie tego kanału sprzedaży. Firma CBRE prezentuje podsumowanie sytuacji w sektorze handlowym w Polsce po pierwszym kwartale 2016 roku w raporcie Retail Market View – 1 kw. 2016.

- W budowie znajduje się obecnie około 670 tys. mkw., do najważniejszych powstających obiektów można zaliczyć centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. mkw.), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.), Galerię Północną w Warszawie (64 tys. mkw.), Serenadę w Krakowie (42 tys. mkw.) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.) - mówi Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE.

Wśród marek, debiutujących na rynku znalazły się dwie, oferujące modę sportową: Skechers oraz Up8. Firmy już obecne na polskim rynku z ofertą sprzętu i odzieży sportowej dynamicznie rozwijały się, otwierając nowe lokalizacje i zapowiadając kolejne (wśród nich Go Sport, Sports Direct, Sizeer, 50 Style, Martes Sport).

Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: LPP zdecydowało o rozszerzeniu oferty e-zakupów, CCC sfinalizowało zakup 74,99 proc. akcji Eobuwie.pl ( sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży obuwia i akcesoriów), Venezia uruchomiła dostawę towaru tego samego dnia w wybranych miastach w Polsce, a nowa marka z portfela Inditexu. Uterque, zadebiutowała na polskim rynku handlowym za pomocą kanału e-commerce. Trend internetowej sprzedaży nie stoi w sprzeczności z tradycyjnym kanałem widać wręcz tendencję do powiększania się salonów wielu marek, m.in. Ochnik w Atrium Targówek oraz Focus Mall Bydgoszcz, Lee Wrangler w Auchan Bydgoszcz, 4F w Fashion House Outlet Centre w Gdańsku i Sosnowcu, Ryłko w Fashion House Sosnowiec i Jatomi Fitness w Poznań City Center.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA