PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek m-commerce w Polsce rośnie o niemal 100 proc. rocznie

  • www.portalspozywczy.pl
  • 18 gru 2013 22:34

Rynek m-commerce w Polsce rośnie o niemal 100 proc. rocznie

Obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, według danych eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld zł. Coraz więcej osób kupuje online, co stawia przed internetowymi sklepami coraz to ambitniejsze wyzwania. Jednym z nich jest kiełkujący rynek m-commerce, którego obroty rosną w Polsce o niemal 100 proc. rocznie.

REKLAMA

Mimo że liczba użytkowników posiadających tablet nieustannie się zwiększa, to nadal smartfony wygrywają wyścig w ilości przeprowadzonych dzięki nim transakcjom w m-commerce.

Liczba użytkowników tabletów w Polsce wynosi ok. 1,1 miliona. Odsetek osób, które dokonują zakupów z wykorzystaniem tego urządzenia stanowi 10 proc. całości (TNS Polska, „Mobile Life 2013"). Według raportu IAB Polska Mobile, 31 proc. osób używających smartfony robi zakupy wykorzystując m-commerce.

Jak wynika z raportu „E-commerce" portalu Interaktywnie.com, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych w ujęciu globalnym wzrasta dynamicznie. Badania dowodzą, że grupę bardzo aktywnych konsumentów stanowią głównie użytkownicy tabletów, którzy na poszukiwanie produktów w e-sklepach poświęcają więcej czasu niż użytkownicy komputerów osobistych.

m-commerce w Polsce
W Polsce e-zakupy za pomocą urządzeń mobilnych nie są jeszcze tak popularnym zjawiskiem, jak na Zachodzie, jednak z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów takim sposobem korzystania ze sklepów online. Wielka Brytania jest liderem pod względem zakupów wykorzystujących m-commerce. Dane dostarczone przez Affilliate Window dowodzą, że ok 22 proc. odwiedzin sklepów internetowych to ruch kierowany ze smartfonów i tabletów, co stanowi 18 proc. całkowitej sprzedaży.

Działający na brytyjskim rynku e-commerce portal z kodami rabatowymi voucherful.co.uk, należący do grupy International Coupons, notuje z kolei 26 proc. ruchu z urządzeń mobilnych, z czego 15 proc. to odwiedziny z tabletów, a 11 proc. to ruch kierowany ze smartfonów. Najnowszy raport angielskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group w Wielkiej Brytanii dowodzi ogólny wzrost mobilnej sprzedaży w 2012 roku o 204 proc. Liczba polskich m-konsumentów jest diametralnie mniejsza niż na rynkach bardziej rozwiniętych i stanowi - w zależności od badania - 16 proc. (raport Gemius i eCommerce Polska) lub jedynie 8 proc. (raport Marketing Mobilny 2012).

  • Piotr 2013-12-19 09:08:39
    więcej na temat
    handlu mobilnego, można przeczytać w raporcie 'm-commerce w praktyce 2013', dostępnym pod adresem: mgenerator.pl

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA