PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek najemców - relacja z sesji Polska na celowniku sieci handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 wrz 2012 12:53

Rynek najemców - relacja z sesji Polska na celowniku sieci handlowych

Polska staje się coraz częściej obiektem zainteresowania dla zagranicznych sieci handlowych. Dobra sytuacja gospodarcza i odpowiednia struktura klientów umożliwia im szybki rozwój - mówili podczas Property Forum 2012 paneliści sesji "Polska na celowniku sieci handlowych".

REKLAMA

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI

Dyskusję w trakcie panelu „Polska na celowniku sieci handlowych" otworzyła prezentacja przygotowana przez Grażynę Melibrudę, dyrektora działu powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle. Przedstawiła ona perspektywy rozwoju zagranicznych sieci handlowych w naszym kraju. - Obecnie bardzo zainteresowane wejściem do Polski są m.in. marki brytyjskie - powiedziała.

Jedne z najdynamiczniej rozwijających się obecnie sieci handlowych na polskim rynku wywodzą się z Rosji - Kari i Centro.

- Czynników wejścia do Polski było wiele, natomiast najważniejszym wegług naszych inwestorów była dobra kondycja gospodarcza. Inne kraje jeszcze kilka lat temu notowały spadek PKB, więc wejście naszej sieci wiązałoby się z ryzykiem. Po drugie chcieliśmy szybko stworzyć dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo i zminimalizować straty, a w Polsce widzieliśmy bardzo dużo lokalizacji spełniających nasze warunki. To otoczenie, które pozwala na dobre rozpoczęcie działalności - mówił Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji w Kari.

Opinię Barańskiego o silnej gospodarce w naszym kraju potwierdził Gerard Mikina, CEE Expansion Director w firmie CTrade. W przypadki marki Centro duże znaczenie miała także pozycja sieci na rodzimym rynku. - Mamy obecnie 900 lokalizacji w Rosji, jesteśmy na rynku od kilkunastu lat. Praktycznie nie mamy już możliwości dalszego rozwoju, więc zdecydowaliśmy się na ekspansję zagraniczną.

Czy zagraniczne marki mogą szybko rozwinąć skrzydła w Polsce? - To zależy od wielu czynników - tłumaczyła Klaudia Woźniak, director at retail agency w Colliers International. - Po pierwsze ważny jest model działalności, franczyza czy sklep własny. Kluczowe są także możliwości finansowe firmy, wielkość powierzchni, jaką firma poszukuje i w końcu wybór lokalizacji - małe czy duże miasta - wszystko wpływa na tempo rozwoju - mówiła w czasie Property Forum 2012.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA