PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek powierzchni handlowych - Warszawa wraca do gry

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 27 lis 2017 14:21

Rynek powierzchni handlowych - Warszawa wraca do gry Fot. Shutterstock

Po kilku latach umiarkowanej aktywności, rynek powierzchni handlowych w Warszawie przeżywa intensywny wzrost. 30 proc. budowanej w kraju powierzchni handlowej powstaje w stolicy. Warszawa jest największym i najbardziej rozwiniętym rynkiem w Polsce, a mimo to wciąż najbardziej atrakcyjnym. - Zainteresowanie marek międzynarodowych Warszawą rośnie, a sieci obecne już na rynku wykazują coraz większą skłonność do inwestowania w swoje sklepy - mówi Magdalena Frątczak, starszy dyrektor, advisory & transaction services, dział wynajmu powierzchni handlowych, CBRE.

REKLAMA

Niewątpliwie, najważniejszym wydarzeniem na rynku w całym 2017 roku było otwarcie Galerii Północnej - największego centrum handlowego, które pojawiło się w Warszawie, od czasów otwarcia Złotych Tarasów w 2007 roku. Według najnowszego raportu przygotowanego przez CBRE - „Rynek Nieruchomości Handlowych w Warszawie, 3 kw. 2017”- podaż powierzchni handlowej w aglomeracji warszawskiej wynosi obecnie 1,57 miliona mkw. w 47 centrach handlowych. Najnowszy obiekt – Galeria Północna wzbogaciła rynek o 64 tys. mkw., a w budowie znajduje się kolejne 170 tys. mkw. 

Obecne nasycenie powierzchnią handlową na poziomie 470 mkw./ 1000 mieszkańców oraz duża konkurencja na rynku, kieruje deweloperów do przejścia z podejścia ilościowego w stronę jakościowego. Popularnymi praktykami są obecnie: przebudowy, rozbudowy i modernizacje, mające na celu odświeżenie wyglądu oraz oferty obiektów. Coraz bardziej atrakcyjne stają się obiekty typu ‘mixed-use’ łączące w sobie wiele funkcji (handlową, biurową, mieszkaniową, hotelową).

Eksperci CBRE prognozują, że w 2018 zostanie oddanych do użytku 5 nowych obiektów handlowych i 2 rozbudowy, łącznie oferujące 95 tys. mkw. Wśród nich, cztery to projekty wielofunkcyjne z rozbudowaną oferta handlową: CEDET (7000 mkw.), Koneser (21 tys. mkw.), EC Powiśle (10 tys. mkw.) oraz Galeria Rondo Wiatraczna (11 tys. mkw.).

Poza ofertą centrów handlowych, również ulice handlowe stopniowo wzmacniają swoją pozycję na handlowej mapie Warszawy. Niestety ich rozwój obiera inny kurs niż oczekiwano - zamiast rosnącego odsetku najemców z sektora modowego i marek luksusowych - swoją pozycję umacnia sektor gastronomiczny. Aż 35 proc. lokali przy ulicach handlowych to najemcy z branży gastronomicznej. Marki modowe wciąż wykazują zainteresowanie polskimi ulicami handlowymi w Polsce, ale bariery związane z rozwojem i zarządzaniem ulicami handlowymi pozostają wciąż problemem.

Zdecydowana większość marek międzynarodowych wkracza na rynek polski poprzez otwarcie swojego pierwszego salonu w centrum handlowym. Przy okazji otwarcia Galerii Północnej swoje pierwsze sklepy w Polsce otworzyły marki tj. Hamleys, Newbie, 4Faces, Go Sneakers, Homla, Zarina oraz Love Republic.

  • 1
  • 2
  • Adam 2017-11-28 12:45:36
    Mi się podoba to, że nowe pomysły idą w kierunku łączenia funkcji. Coś co znaliśmy do tej pory zza granicy przychodzi i do nas. Po pierwsze bo to nie wysysa zycia z takiego miejsca, jak w Koneserze w ciagu dnia będą pracownicy, potem ludzie na zakupach, potem w reauracjach, cały dzień to funkcjonuje. Miła alternatywa dla zagłebi handlowych czy biurowych. Czekam z nieceirliwością na kilka tych nowych projektów które mają się pojawic w Warszawie.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA