PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rywalizacja to stały element gry, który korzystnie wpływa na jakość rynku

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 maj 2012 11:13

Rywalizacja to stały element gry, który korzystnie wpływa na jakość rynku

Najbliższe plany spółki Echo Investment dotyczą realizacji projektów handlowych także w takich lokalizacjach, w których trwa dziś prawdziwe handlowe oblężenie przez inwestorów. Krzysztof Giemza, dyrektor Działu Centrów Handlowych, Echo Investment, wyjaśnia w rozmowie z Propertynews.pl, że dziś kluczem do sukcesu galerii handlowej jest wyznaczenie jej odpowiedniej roli, jaką ma odgrywać - może uzupełniać lokalny rynek, może go całkowicie wypełniać lub wręcz zdominować.

REKLAMA

Niespełna 350-tysięczny Lublin przeżywa prawdziwe handlowe oblężenie inwestorów. Jednym z nich jest Echo Investment. Czy na rynku centrów handlowych w Polsce pozostało już tak niewiele miejsca, że deweloperzy przystępują do tak zaciętej rywalizacji?

Zacięta rywalizacja to stały element gry rynkowej, który niewątpliwie korzystnie wpływa na jego jakość. To więc normalne, że deweloperzy ze sobą rywalizują.

Realizacja Galerii Echo w Lublinie, która rozpocznie się w marcu przyszłego roku, poprzedzona była dogłębnymi analizami. Echo Investment ma na swoim koncie ponad dwadzieścia zrealizowanych galerii handlowych, a Galeria Echo w Lublinie to kolejna inwestycja, która nie tylko zapewni bogatą ofertę handlowo-rozrywkową, ale również korzystnie wpłynie na rozwój miasta.

Z jaką częstotliwością można otwierać kolejne centra handlowe w miastach takich jak Lublin, aby komercjalizacja miała szansę powodzenia, a rynek wchłonął takie projekty?

Echo Investment realizuje swoją długoterminową strategię, która zakłada analizy w przypadku każdej inwestycji. W wyniku tych badań powstają wytyczne co do różnych ról, które ma spełniać dana inwestycja - może ona uzupełniać lokalny rynek, może go całkowicie wypełniać lub wręcz zdominować.

Wszystko zależy od lokalnych potrzeb i uwarunkowań, które kształtując koncepcję danej inwestycji.

Jaka jest Państwa recepta na sukces inwestycji handlowej w miastach z takim poziomem konkurencji? 

Na sukces składa się wiele czynników, wśród których najważniejsza jest lokalizacja inwestycji - zawsze starannie przez nas dobierana.

Równie istotna jest koncepcja, która uwzględnia szereg uwarunkowań, w tym również potrzeby najemców i klientów. Ważne jest również doświadczenie dewelopera.

Echo nie tylko realizuje centra handlowe, ale poprzez spółkę Echo Investment Property Management od lat nimi zarządza. Wszystko to pozwala z kolei na uzyskiwanie finansowania ze strony banków.

Jakie są plany spółki na dalszą część tego roku?

Plany są bardzo ambitne. W tym roku planujemy otwarcie trzech dużych, regionalnych centrów handlowych - Galerii Olimpia w Bełchatowie, Galerii Veneda w Łomży i Outlet Park Szczecin - pierwszego centrum wyprzedażowego w regionie zachodniopomorskim.

Trwa budowa Galerii Amber w Kaliszu, której otwarcie nastąpi w przyszłym roku. Poza tym jesienią tego roku wystartujemy z rozbudową Pasażu Grunwaldzkiego we Wrocławiu. Planujemy również rozbudowę centrum handlowego Galaxy w Szczecinie.

Kolejny rok przyniesie też start znaczących inwestycji w Lublinie, Katowicach, Poznaniu i Koszalinie.

Dziękuję za rozmowę


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA