PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Salony Empik odczuły spowolnienie. Sieć wprowadza nowy koncept

  • Autor: propertynews.pl
  • 31 sie 2013 15:56

Salony Empik odczuły spowolnienie. Sieć wprowadza nowy koncept

Przychody ze sprzedaży w salonach Empik, działających w ramach Grupy EM&F, w I połowie br. wyniosły 439 mln zł, co oznacza spadek o 2% r/r, a na bazie LFL - o 4,5% r/r. Jak podaje firma, słabsza sprzedaż LFL wynika głównie ze spowolnienia gospodarczego. W I półroczu na rynku zadebiutował nowy koncept sieci.

REKLAMA

"Pomimo spadku liczby klientów odwiedzających salony (-2% r/r) oraz wartości pojedynczej transakcji (-2,4% r/r), dzięki licznym akcjom promocyjnym, rozszerzeniu oferty, poprawie obsługi i ekspozycji towaru - w salonach Empik zwiększył się wskaźnik konwersji (stosunek liczby klientów odwiedzających salony sprzedaży do liczby dokonanych transakcji) oraz marża brutto na sprzedaży" - czytamy w komunikacie. 

Przychody ze sprzedaży książek w salonach Empik oraz empik.com wyniosły 207 mln PLN i były o 0,1% wyższe w porównaniu do ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży książek został odnotowany, pomimo że w tym okresie rynek książki ogółem spadł o 12% (dane na podstawie panelu GFK za styczeń-maj 2013). Ponadto Empik wypracował wyższą marżę brutto na książkach.

Najlepszą kategorią w salonach Empik, pod względem wzrostu sprzedaży i marży, są art. pozawydawnicze (m.in. podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, podróżnicze, przybory szkolne, zabawki, etc.). Sprzedaż tych produktów wzrosła w I połowie 2013 r. o 19% r/r, a marża brutto o 25% r/r. Jak komentuje spółka, jest to rezultatem rosnącego zainteresowania klientów tym asortymentem, ciągłego poszerzania oferty o interesujące, wysokiej jakości produkty, a także atrakcyjnej oferty cenowej i licznych promocji.

Kategorie film i muzyka zanotowały w I połowie br. niewielki wzrost sprzedaży w salonach Empik oraz empik.com - łącznie o 0,6% r/r, przy jednoczesnym wzroście marży brutto o 13% r/r, co - jak podaje Empik - jest wynikiem licznych promocji wiązanych z innymi kategoriami produktów.

Prasa jest najsłabszą kategorią z tendencją spadkową ze względu na ogólne zmniejszenie popytu. W I połowie br. salony Empik odnotowały spadki zarówno na sprzedaży, jak i na marży w tej kategorii w porównaniu z 2012 r. "Dynamicznie rosnąca popularność tabletów oraz smartfonów powoduje, że źródłem informacji dla czytelników staje się coraz częściej internet i wersje mobilne poszczególnych tytułów prasowych" - czytamy dalej.

W styczniu 2013 r. firma przebudowała salon w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie wg nowego konceptu stref tematycznych, które łączą asortyment sześciu kategorii: nauka & natura, kultura kuchni, świat zmysłów, dom & wnętrza, podróże & odkrycia, dziecko & rodzina. "Pozwala to na zwiększanie dynamiki sprzedaży produktów z kategorii pozawydawniczych, komplementarnych do tradycyjnego asortymentu Empiku (książka, gry, muzyka, film). Wyniki sprzedaży sklepu w nowej aranżacji są znacznie lepsze w porównaniu do innych sklepów w Warszawie" - informuje Empik.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA