PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Samoobsługa w sklepach convenience - Carrefour zaczyna testy

  • dlahandlu.pl
  • 08 wrz 2017 12:35

Samoobsługa w sklepach convenience - Carrefour zaczyna testy Carrefour

W tym tygodniu Carrefour chce wprowadzić pierwszą kasę samoobsługową do sklepu typu convenience – poinformował Marek Lipka, dyrektor działu convenience Carrefour Polska. Jego zdaniem, sklepy tego typu muszą stale ewoluować i precyzyjnie dostosowywać ofertę do potrzeb swoich klientów.

REKLAMA

- Co roku zmieniamy nasze koncepty sklepów convenience, dostosowując je do kolejnych potrzeb klientów. Bardzo dynamicznie rozwijający się polski rynek pokazał nam, że nie możemy z jednym konceptem funkcjonować w całej Polsce. Nie udaje się nam to, bo różne są oczekiwania klientów np. w małym mieście i w dużym mieście. To powoduje, że sklep musi odpowiadać bardzo precyzyjnie na potrzeby każdego klienta – mówi Marek Lipka.

Co więcej, także w tym samym mieście oczekiwania klientów są różne, w zależności od lokalizacji sklepu.

- W dużym mieście także nie można już mieć tylko jednego konceptu, bo inne są potrzeby klientów, np. sklepu w lokalizacji biurowej, inne w lokalizacji turystycznej, a jeszcze inne są potrzeby klientów, którzy mieszkają na osiedlu i przyjeżdżając po pracy chcą zrobić szybkie zakupy do domu - dodaje.

Dlatego model sklepu convenience Carrefoura jest bogaty w minikoncepty. - Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom i franczyzobiorcom rozwój rentowności. Gdybyśmy się zatrzymali w jednym miejscu i starali się oferować to samo w każdym mieście, nie byłoby to skuteczne i nie bylibyśmy w stanie rozwijać naszej sieci tak jak to robimy – tłumaczy Marek Lipka.

O trafności tej strategii może świadczyć fakt, iż dynamika otwarć nowych sklepów convenience w całej Polsce jest podtrzymana. - To świadczy o tym, że nasi franczyzobiorcy wierzą w to co robimy – ocenia dyrektor Carrefour Polska.

Jednym z wrażliwych tematów, w kontekście sklepów małopowierzchniowych jest obsługa kas. Jak ocenia Marek Lipka, dzisiaj w każdym sklepie, czy to w dużym formacie czy w małym lokalu, obsługa na kasie to kluczowy element. Im mniej pracowników, tym serwis jest słabszy.

Carrefour postanowił pójść w stronę automatyzacji obsługi. Automatyczna kasa została zmniejszona do potrzeb małego sklepu convenience.

- To coś, co moim zdaniem na rynku w Polsce już teraz jest niezbędne. Bez tego, za chwilę małe sklepy nie będą mogły istnieć – mówi Marek Lipka. - Może jeszcze nie jest to rozwiązanie tanie, bo modele kas do małych sklepów dopiero zaczynają się na rynku pojawiać, ale za chwilę będzie to obowiązek każdego małego sklepu. Dzisiaj, dzięki temu urządzeniu, możemy mieć dwie otwarte kasy, choć w sklepie jest jeden pracownik - tłumaczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA