PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Segment fashion przyciąga, ale Millenialsi kupują inaczej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 sie 2017 11:55

Segment fashion przyciąga, ale Millenialsi kupują inaczej

- Dziś kluczem do sukcesu komercyjnego i osiągnięcia wysokiego poziomu rentowności obiektu jest silny tenant mix zbudowany z topowych, pożądanych przez klientów marek – o zmianach w marketingu i zagospodarowaniu powierzchni centrów handlowych mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR w Centrum Handlowym Gemini Park Tarnów.

REKLAMA

Rośnie rola segmentu fashion w galeriach handlowych. Nowe pokolenie klientów, tzw. Millenialsi lub pokolenie Y, kupują inaczej niż ich poprzednicy – generacja X. „Igreki” poszukują w centrach handlowych przede wszystkim ubrań, obuwia i akcesoriów, w drugiej kolejności artykułów spożywczych i przemysłowych. Zakupy są dla nich nierzadko formą „polowania” na okazje. „Iksy” odwrotnie – w galeriach kupują produkty z branży FMCG, co traktują jako konieczność. Dokładnie planują, co kupić, rzadko zdarza im się nabyć artykuły w sposób spontaniczny. Czynniki te rzutują zarówno na koncepcję powierzchni handlowej w galeriach, jak i na akcje marketingowe.

Jeszcze kilka - kilkanaście lat temu, anchorem centrum był duży, sieciowy operator spożywczy, prowadzący wielkopowierzchniowy hipermarket. W związku z dynamicznym rozwojem rynku dyskontów spożywczych oraz sklepów w formacie convenience obecnie redukuje się powierzchnię hipermarketów na rzecz powiększenia pasażu handlowego, w którym jednym z najważniejszych segmentów jest fashion. Dziś kluczem do sukcesu komercyjnego i osiągnięcia wysokiego poziomu rentowności obiektu jest silny tenant mix zbudowany z topowych marek, w dużej mierze modowych i obuwniczych, odpowiednio „skrojony” na miarę potrzeb w danym regionie.

Jak wynika z raportu Allegro „Polska strojna. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”, wygląd jest istotny aż dla 80 proc. Polaków. Coraz więcej osób przykłada wagę do ubioru, co objawia się chęcią dokonywania częstszych zakupów ubrań, obuwia i dodatków w celu wymiany garderoby na zgodną z aktualnymi trendami modowymi2. Przekłada się to na większą liczbę wizyt w galeriach oraz przekształcenie się zakupów w wyszukiwanie produktów w okazyjnych cenach. W obiektach handlowych natomiast zwiększa się ilość salonów marek modowych.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA