PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Segment fashion przyciąga, ale Millenialsi kupują inaczej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 sie 2017 11:55

Segment fashion przyciąga, ale Millenialsi kupują inaczej

- Dziś kluczem do sukcesu komercyjnego i osiągnięcia wysokiego poziomu rentowności obiektu jest silny tenant mix zbudowany z topowych, pożądanych przez klientów marek – o zmianach w marketingu i zagospodarowaniu powierzchni centrów handlowych mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR w Centrum Handlowym Gemini Park Tarnów.

REKLAMA

Rośnie rola segmentu fashion w galeriach handlowych. Nowe pokolenie klientów, tzw. Millenialsi lub pokolenie Y, kupują inaczej niż ich poprzednicy – generacja X. „Igreki” poszukują w centrach handlowych przede wszystkim ubrań, obuwia i akcesoriów, w drugiej kolejności artykułów spożywczych i przemysłowych. Zakupy są dla nich nierzadko formą „polowania” na okazje. „Iksy” odwrotnie – w galeriach kupują produkty z branży FMCG, co traktują jako konieczność. Dokładnie planują, co kupić, rzadko zdarza im się nabyć artykuły w sposób spontaniczny. Czynniki te rzutują zarówno na koncepcję powierzchni handlowej w galeriach, jak i na akcje marketingowe.

Jeszcze kilka - kilkanaście lat temu, anchorem centrum był duży, sieciowy operator spożywczy, prowadzący wielkopowierzchniowy hipermarket. W związku z dynamicznym rozwojem rynku dyskontów spożywczych oraz sklepów w formacie convenience obecnie redukuje się powierzchnię hipermarketów na rzecz powiększenia pasażu handlowego, w którym jednym z najważniejszych segmentów jest fashion. Dziś kluczem do sukcesu komercyjnego i osiągnięcia wysokiego poziomu rentowności obiektu jest silny tenant mix zbudowany z topowych marek, w dużej mierze modowych i obuwniczych, odpowiednio „skrojony” na miarę potrzeb w danym regionie.

Jak wynika z raportu Allegro „Polska strojna. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”, wygląd jest istotny aż dla 80 proc. Polaków. Coraz więcej osób przykłada wagę do ubioru, co objawia się chęcią dokonywania częstszych zakupów ubrań, obuwia i dodatków w celu wymiany garderoby na zgodną z aktualnymi trendami modowymi2. Przekłada się to na większą liczbę wizyt w galeriach oraz przekształcenie się zakupów w wyszukiwanie produktów w okazyjnych cenach. W obiektach handlowych natomiast zwiększa się ilość salonów marek modowych.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.