PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Segment modowy Redanu utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 mar 2013 13:02

Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w lutym br. obroty na poziomie 32,3 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 23 proc. Miniony miesiąc pod względem sprzedaży był udany dla segmentu modowego - marki Top Secret, Troll i Drywash. Poprawa obrotów sięgająca 35 proc. okupiona jednak została spadkiem osiąganej marży handlowej brutto.

REKLAMA

O 23 proc. do 32,3 mln zł wzrosły w lutym 2013 r. obroty Grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w minionym miesiącu wyniosła 39 proc. i była niższa o ponad 4 p.p. od marży zrealizowanej w lutym 2012 r. Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obroty poprawiły się r./r. o 21 proc. do 63,9 mln zł. Marża handlowa wyniosła w tym okresie 30 proc. %, czyli blisko 4 p.p. mniej niż rok wcześniej.

Luty pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla części modowej oferującej odzież pod markami Top Secret, Troll i Drywash. Obroty w minionym miesiącu poprawiły się r./r. o 35% do 18,3 mln zł. Szacunkowa marża wynosiła blisko 40%, co oznacza spadek o ponad 7 p.p. wobec lutego 2012 r.

- Wyższa sprzedaż i niższa marża w porównaniu do roku ubiegłego mają tą samą genezę: w roku 2012 dużo mniej sprzedawaliśmy towarów z sezonu jesień/zima. W bieżącym roku mamy znacznie większą sprzedaż towarów z ostatniego sezonu jesienno-zimowego. To powoduje, że wartość sprzedaży jest większa, a średnia realizowana marża handlowa niższa - podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. - Natomiast na towarach z nowego sezonu wiosna/lato mamy wyższą marżę handlową, ale niższą sprzedaż - dodaje.

Bardzo dobrze przyjęta została limitowana kolekcja Claudia&Top Secret, przygotowana wspólnie z miesięcznikiem Claudia. Wiosenna kolekcja jest już trzecią z kolei edycją projektu. Za każdym kolejnym razem osiąga coraz lepsze parametry sprzedażowe. Aktualny asortyment kolekcji stanowi 15% łącznej damskiej wiosennej oferty marki Top Secret. Natomiast jej średni udział w sprzedaży „wiosny" przez 4 tygodnie od wprowadzenia do sklepów wyniósł 21% w stosunku do 18% w 2012 r.

W części modowej Grupa przez pierwsze dwa miesiące roku osiągnęła 35,7 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 32% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 40% i była niższa o blisko 7 p.p. od ubiegłorocznej. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec lutego 2013 r. funkcjonowało 222 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,7 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 7% r./r.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w lutym wyniosły 14 mln zł, czyli 11% więcej niż przed rokiem. Łącznie przez styczeń i luty sprzedaż tego segmentu osiągnęła 28,2 mln zł (wzrost o 9%). Szacunkowa marża w lutym oraz średnia za łącznie dwa pierwsze miesiące br. wyniosła 38% i była w obu przypadkach niższa o 1 p.p. niż rok wcześniej. Sieć Textilmarket na koniec lutego składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, co oznacza 8% przyrost powierzchni handlowej r./r.

Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w kanale e-commerce. W lutym przez Internet Grupa sprzedała towary za 2,3 mln zł, co oznacza 58% wzrost w porównaniu do lutego 2012 r. Narastająco w styczniu i lutym obroty sklepu internetowego wynosiły 5,1 mln zł, czyli 77% więcej niż przed rokiem.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA