PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sektor F&B mocnym puntem na handlowej mapie Polski

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 lip 2017 15:53

Sektor F&B mocnym puntem na handlowej mapie Polski Patrycja Dzikowska, Associate Director w Dziale Doradztwa i Analiz Rynkowych Cushman & Wakefield
REKLAMA

Również tradycyjna strefa food court nadal ma się dobrze, ale w wersji unowocześnionej i dopasowanej do nowego rodzaju konsumenta. Dawny koncept „kilka stolików, krzeseł i sztucznych roślin” odszedł do lamusa. Obecnie to wyodrębnione strefy, wygodne kanapy, strefy wifi i multimediów, aby zachęcić konsumenta (zwłaszcza młodego) do spędzenia tam jak najwięcej czasu. Wielu właścicieli starszych obiektów handlowych prowadzi obecnie intensywne działania w celu nie tylko „odświeżenia” strefy food court, ale również powiększenia puli restauracji czy kawiarni i wprowadzenia nowych operatorów, których obecność może przyciągnąć kolejnych klientów albo pozwoli utrzymać dotychczasowych.

Usługi gastronomii rozwijają się również bardzo intensywnie poza sektorem nowoczesnego handlu. Ulice handlowe, ważne punkty komunikacyjne, regularne i sezonowe skupiska gastronomiczne, food trucki, intensywny wzrost usług gastronomicznych typu „delivery service”, wszystkie te trendy rozwijają się jednocześnie odpowiadając na potrzeby różnych grup docelowych. Nocny market w Warszawie czy targ śniadaniowy to nie tylko oferta zakupowa ekologicznego asortymentu spożywczego, ale przede wszystkim nowa koncepcja na spotkanie w gronie znajomych przy dobrym jedzeniu.

Oprócz wymiaru jakościowego, konieczny podkreślenia jest również aspekt nakładów finansowych ponoszonych przez właściciela obiektu handlowego na zapewnienie oferty gastronomicznej o wysokim i unikalnym standardzie. Oprócz kosztów ewentualnej przebudowy czy rozbudowy galerii handlowej o nowe elementy gastronomiczne, często niebagatelną część budżetu stanowią nakłady na zachęty dla najemców (wyposażenie lokali czy progresywne stawki czynszu), co w efekcie może postawić pod znakiem zapytania efektywność finansową takiego przedsięwzięcia.

Modny trend wprowadzania coraz bogatszej oferty gastronomicznej do galerii handlowej to z jednej strony dobry pomysł na poszerzenie grupy docelowej odwiedzających obiekt, ale z drugiej konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych, co do których decyzja musi być oparta na bardzo racjonalnych przesłankach.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA