PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Seniorzy chcą korzystać z e-usług, ale czy rynek jest gotowy?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 16 paź 2017 17:37

Seniorzy chcą korzystać z e-usług, ale czy rynek jest gotowy? Marek Safiejko, CEO 9bits

Osoby w zaawansowanym wieku to coraz bardziej liczna grupa klientów w sklepach internetowych. Jedna czwarta użytkowników w wieku 57+ kupuje online, a jedna trzecia planuje zwiększyć wydatki na zakupy w internecie - wynika z danych ARC Rynek i Opinia. Rośnie także liczba osób w tej grupie wiekowej, które korzystają z nowoczesnych form płatności, np. za pośrednictwem telefonu. Jednak nie wszystkie firmy wykorzystują w pełni potencjał biznesowy generowany przez tę grupę użytkowników.

REKLAMA

Jak wynika z wyliczeń Nielsen Norman Group, przeprojektowanie strony internetowej, aby była ona tak samo łatwa w użytkowaniu zarówno dla młodszych, jak i starszych klientów, może zaowocować wzrostem poziomu sfinalizowanych transakcji nawet o 1/3.

Z kolei agencja KERRIS podaje, że 70 proc. internautów w wieku powyżej 55 lat korzysta z Internetu każdego dnia. Z analiz przeprowadzonych przez firmę wynika, że sposób, w jaki osoby te korzystają z Internetu, nie różni się znacznie od zachowania w sieci młodszych osób. Przykładowo społeczność użytkowników Facebooka w wieku 50+ wynosi już milion osób. Tak jak dla millenialsów, również dla pokolenia baby boomers i seniorów Internet oraz nowe technologie stanowią funkcjonalne narzędzia, ułatwiające codzienne życie. 

Według opracowania ARC Rynek i Opinia, 35 proc. badanych w wieku 57+ chce wydawać więcej pieniędzy na zakupy w Internecie, zamiast w sklepach stacjonarnych, a w przyszłości chce to uczynić kolejne 17 proc. Internet służy tym osobom nie tylko do porównywania cen w sklepach. Obecnie do czwarta osoba w wieku 57+ robi zakupy online, co jest po prostu wygodniejsze niż nabywanie produktów stacjonarnie. Ta grupa docelowa jest również zainteresowana nowoczesnymi formami płatności. Co prawda, obecnie tylko 9 proc. badanych w wieku 57+ płaci komórką za zakupy, ale w przyszłości chce to robić kolejne 14 proc. ankietowanych. Co ważne, to grono użytkowników, jest otwarte na cyfrowe wersje różnych grup produktów czy usług. Np. w przyszłości liczba seniorów, która czyta książki na elektronicznych czytnikach, ma wzrosnąć z 20 do 30 proc.

– Warto zauważyć, że grupa starszych użytkowników sieci i usług internetowych, będzie w przyszłości charakteryzowała się największą dynamiką wzrostu, podczas gdy inne grupy wiekowe cechuje już duże nasycenie. Z danych CBOS wynika, że liczba właścicieli smartfonów w wieku 65+ wzrosła z 6 proc. w roku 2015 do 14 proc. obecnie. Dla porównania, wśród pokolenia 35-44, liczby te wynosiły odpowiednio 69 i 75 proc. Widać więc wyraźnie, że dynamika wzrostu jest dużo mniejsza – mówi Marek Safiejko, CEO 9bits.

  • 1
  • 2
  • odda 2017-10-26 11:10:06
    Mojemu dziadkowi dopiero założyliśmy internet w Sferii i się uczy biedak i czasami denerwuje. Zanim zacznie korzystać z e-usług to już będzie coś lepszego od internetu.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.