PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Senny początek roku w handlu, ale to tylko cisza przed burzą

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 kwi 2017 16:39

Senny początek roku w handlu, ale to tylko cisza przed burzą Galeria Młociny

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2017 r. w Polsce do użytku oddano jedynie ok. 10 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych, a całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosły ok. 11,2 mln mkw. Na koniec I kwartału br. w budowie znajdowało się ok. 550 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych z planowaną datą otwarcia do końca 2018 roku.

REKLAMA

Na rynku w dalszym ciągu obserwujemy procesy repozycjonowania starszych obiektów handlowych poprzez modernizacje, rozbudowy i remonty. Swoje sklepy modernizują także najemcy. W okresie styczeń-marzec br., poza umowami typu pre-lease w budowanych obecnie obiektach, obserwowane były liczne transakcje w istniejących centrach handlowych, szczególnie w sektorach: spożywczym, mody, a także sportu i rekreacji.

— Dużą aktywnością w I kwartale odznaczał się sektor spożywczy. Zamknięcie sieci supermarketów Alma spowodowało ekspansję konkurencyjnych marek, które zajęły powierzchnie zarezerwowane wcześniej przez operatora. Przykładem takich transakcji są m. in.: Carrefour w Galerii Olimp oraz w centrum Aura w Olsztynie, Intermarche w Galerii Młociny, czy Piotr i Paweł w Klifie — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań rynku Colliers International.

Średni współczynnik powierzchni niewynajętej dla osiemnastu największych polskich miast utrzymuje się na niskim poziomie ok. 3,5 proc., najniższe pustostany notowane są w Warszawie, a najwyższe w Radomiu.

W I kwartale br. oddane do użytku zostały nowe części rozbudowanych centrów handlowych Auchan Hetmańska w Białymstoku i Outlet Park Szczecin. Od stycznia 2017 swoją ofertę zmienia Galeria Graffica (obecnie Outlet Graffica), która na skutek prowadzonej rekomercjalizacji stanie się pierwszym w regionie centrum wyprzedażowym.

W I kwartale br. w Polsce zadebiutowało kilka nowych sieci handlowych, m.in. Trespass (pierwszy regularny sklep w Blue City w Warszawie) i Freya (w poznańskim Starym Browarze). Z polskiego rynku wycofały się natomiast sieci Kipling i Stenders.

Wśród anonsowanych na początku roku umów najmu warto wymienić: P&C (4 000 mkw.) w centrum handlowym Wroclavia, Van Graaf (3 250 mkw.) w Forum Gdańsk, Zara (3 500 mkw.) w krakowskiej Serenadzie, Intermarche (2 610 mkw.) w Galerii Młociny w Warszawie, TK Maxx 2 400 mkw.) w Atrium Biała w Białymstoku czy Carrefour (2 200 mkw.) w Galerii Olimp w Lublinie.

Polskie sieci handlowe są nadal atrakcyjnym produktem inwestycyjnym. W I kwartale br. zawarta została pomiędzy Mid Europa Partners a CVC Capital Partners umowa sprzedaży spółki Żabka Polska (ok. 4 500 sklepów spożywczych w Polsce).

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA