PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sephora: Kryzys dotarł do branży kosmetyków luksusowych, ale potencjał polskiego rynku nadal jest wielki

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 gru 2012 14:08

Sephora: Kryzys dotarł do branży kosmetyków luksusowych, ale potencjał polskiego rynku nadal jest wielki

W kolejnych latach sieć perfumerii Sephora chce utrzymać tempo rozwoju w Polsce na poziomie 5-7 nowych placówek rocznie. - Celujemy w miasta z liczbą mieszkańców powyżej 100 tys. Jedynym ograniczeniem w ekspansji jest dla nas zatem liczba dostępnych nowych lokalizacji dla naszych perfumerii - mówi Artur Garnczarek, dyrektor ds. sprzedaży, Sephora Polska.

REKLAMA

Plan na 2013 rok to 5-7 otwarć. - Będziemy wchodzić do największych galerii handlowych w takich miastach jak np. Katowice czy Poznań - zapowiada Artur Garnczarek.

Jak dodaje, potencjał polskiego rynku do rozwoju sieci oferujących kosmetyki luksusowe jest bardzo duży, a Polska jest trzecim największym rynkiem dla tej firmy w Europie. - W Polsce rynek kosmetyków luksusowych to około 8-10 proc. całego sektora kosmetycznego, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to 3-4-krotnie więcej. Kluczowe w rozwoju tego segmentu jest zatem tempo wzrostu siły nabywczej Polaków - podsumowuje Artur Garnczarek.

Zdaniem dyrektora ds. sprzedaży Sephora Polska, w tym roku kryzys dotarł także do branży produktów luksusowych. - Co roku segment ten rósł w tempie dwucyfrowym. Ten rok przyniesie zaś wzrost na poziomie jednocyfrowym, około 5-7-proc. Mimo tych danych, 2012 rok był bardzo dobrym okresem dla naszej sieci - odnotowaliśmy kolejny wzrost sprzedaży i realizujemy cele biznesowe - podkreśla.

Jak mówi, firma odnotowała wzrost nie tylko związany z nowymi otwarciami, ale także w perfumeriach porównywalnych, działających dłużej niż rok.

W tym roku Sephora otworzyła pięć perfumerii w: Galerii Korona Kielce, CH NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim, CH Auchan w Białymstoku oraz CH Forum w Gliwicach. Tegoroczna ekspansja zakończyła się otwarciem nowego salonu w CH Auchan w Łomiankach.

Sieć przeprowadziła też modernizacje istniejących perfumerii, w tym między innymi w Silesia City Center w Katowicach, łódzkiej Manufakturze, CH Atrium Reduta w Warszawie i Centrum Handlowym Janki. - W przyszłym roku kolejnych 4-5 salonów przejdzie remodeling. Dotyczyć to będzie najlepszych lokalizacji w Polsce - zapowiada Artur Garnczarek i jednocześnie nie wyklucza optymalizacji sieci w przypadku niedochodowych lokalizacji. - W tym roku zamknęliśmy perfumerię w lokalizacji ulicznej w centrum Katowic. Tuż obok buduje się obecnie Galeria Katowicka, która już zmieniła mapę handlową w tym miejscu - podsumowuje.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA