PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sezonowe wyprzedaże inne niż kiedyś

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 lip 2015 12:08

Sezonowe wyprzedaże inne niż kiedyś fot. Galeria Jurowiecka

Z roku na rok skraca się czas letnich wyprzedaży. Jeszcze 3 lata temu handlowcy kusili niemal 2-miesięcznym maratonem przecen, teraz niektórzy kończą je nawet po 2 tygodniach. Coraz częściej startują one także z najwyższego pułapu -70 proc. Na jakie jeszcze zmiany powinni nastawić się łowcy okazji?

REKLAMA

Sezonowe wyprzedaże w polskich galeriach handlowych trwają coraz krócej. Tegoroczne letnie przeceny pokazują, że to zjawisko z roku na rok coraz mocniej się nasila. Po przecenach, które rozpoczęły się tradycyjnie pod koniec czerwca w wielu sklepach nie ma już śladu. Skąd te zmiany?

- Handlowcy coraz szybciej chcą wyprzedawać swój towar, zwalniając miejsce w magazynach i sklepach dla kolekcji pre-fall, czyli kolekcji międzysezonowych, które cieszą się coraz większą popularnością. Stąd skracający się okres wyprzedaży i bardzo wysokie przeceny już na starcie. W tym roku wiele sklepów zaczynało wyprzedaże już na poziomie -50 %, a nawet -70% - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Ale to nie jedyne ruchy dotyczące cen. Popularne ostatnimi laty pogłębianie przecen coraz częściej zastępują sztywne upusty. Wiele sklepów, zwłaszcza odzieżowych i drogerii, wprowadza jedną wartość przeceny np. -50%. i utrzymuje ją krótko przez cały okres swoich wyprzedaży.

- Sklepy nie chcą już czekać na rozwój przecen, kusząc nimi klientów przez miesiąc lub dwa. Coraz częściej decydują się na szybkie akcje rabatowe z jednoczesnym wprowadzeniem do oferty nowości. Wyprzedaże spełniają więc tutaj podwójną rolę, z jednej strony sklep likwiduje swoją letnia kolekcję, z drugiej promuje już nową. To odwrotność sytuacji, jaka miała miejsce jeszcze 3 lata temu, kiedy to na wieszakach nawet przez 2 miesiące zalegały przecenione rzeczy - mówi Violetta Dziubin.

Zdaniem przedstawicieli ryku retail, wpływ na zachowania wyprzedażowe wielu marek ma także zmiana polityki dotycząca przecen. Coraz więcej sklepów w Polsce nie ogranicza się tylko do dwóch sezonów wyprzedażowych - letniego i zimowego, popularnością zaczynają się cieszyć także mid-season sale organizowane w maju i listopadzie.

- Zamiast 2 sezonów wyprzedaży mamy dziś aż 4, do tego dochodzą także indywidualne akcje rabatowe, jakie sklepy organizują przez cały rok. To znacznie zmniejsza pulę rzeczy, jakie trafią na wyprzedaże letnie i zimowe, a co za tym idzie wymusza to skracanie czasu przecen - mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.

Co to oznacza dla konsumentów? Przede wszystkim zmianę nawyków. Przez lata w Polsce popularne było obserwowanie przecen i wyczekiwanie nawet miesiąc na najgłębsze wyprzedaże, dziś handlowcy coraz częściej mówią, że musimy kupować, jak tylko pojawią się pierwsze obniżki, bo większych może już nie być.

- Polacy uwielbiają wyprzedaże i wydają na nich miliony każdego roku. Lipiec i styczeń, czyli miesiące wyprzedażowe to okresy gwałtownych wzrostów obrotów i sklepów i galerii handlowych. Niestety nowe podejście do sprzedaży wymusza na nas odejście od dotychczasowych przyzwyczajeń łowcy okazji, który poluje miesiącami. Kiedyś planując wyprzedaże mogliśmy długo się rozglądać i obserwować zmiany cen, dziś handlowcy skłaniają nas do szybkich decyzji - mówi Violetta Dziubin. 

  • zika 2015-08-05 15:48:32
    To nie wiem czy znacie Be Jeans, fajny sklep internetowy. Teraz mają zakładkę promocyjną i sporo niezłych ciuchów i butów przecenionych do 50%.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA