PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sfinks będzie otwierać i... zamykać

  • Autor: PAP
  • 02 sie 2016 15:59

Sfinks będzie otwierać i... zamykać Sphinx

Sfinks, właściciel sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, podtrzymuje, że w tym roku planuje otworzyć 16 nowych lokali, choć nie wyklucza, że ostatecznie ta liczba może być większa. Spółka myśli jednocześnie o wyjściu z kilku lokalizacji - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

REKLAMA

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w tym roku chcemy otworzyć 16 nowych restauracji, być może uda się trochę więcej - powiedział wiceprezes Jacek Kuś.

W pierwszej połowie 2016 r. (trwającej od grudnia 2015 r. do maja 2016 r.), spółka otworzyła 7 nowych restauracji. W tym czasie zamknęła 10 lokali.

- Zamykamy małe restauracje, które nie pasują do naszej koncepcji. Mamy jeszcze kilka takich lokalizacji, z których chcielibyśmy wyjść, ale wydaje się, że w całym roku będzie więcej otwarć niż zamknięć - skomentował Kuś.

- Istotna jest rosnąca liczba krzeseł w naszej sieci i zwiększająca się powierzchnia sprzedażowa. Na koniec maja mieliśmy 114 restauracji i 18,8 tys. krzeseł, z czego 4 tys. w ogródkach letnich, których potencjał jest wykorzystywany w miesiącach wakacyjnych, czyli właśnie teraz - dodał.

Wśród restauracji otwartych w pierwszej połowie roku znajduje się przejęty przez Sfinksa Pub Bolek w Warszawie.

- Planujemy zachować jego charakter, nie będziemy budować na jego podstawie sieci. Mamy na oku jeszcze parę takich niesieciowych miejsc, ale na razie właściciele nie są zainteresowani ich sprzedażą - powiedział Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.

W okresie od grudnia 2015 r. do maja 2016 r. sprzedaż gastronomiczna Sfinksa wyniosła blisko 94 mln zł, z czego blisko 90 proc. generowały restauracje Sphinx, a 10 proc. pozostałe koncepty.

- Zakładamy, że po zakupie Pubu Bolek i otwarciu kolejnych restauracji Chłopskiego Jadła, struktura ulegnie zmianie i nastąpi wzmocnienie tej drugiej nogi naszego biznesu - powiedział Kuś.

- Jeśli chodzi o Chłopskie Jadło, to wydaje się, że ta sieć będzie w końcu działała tak, jak to zaplanowaliśmy. Otwarcia kolejnych dwóch restauracji mają nam to potwierdzić. Być może będzie ona rozwijana w takim tempie jak Sphinx, ale więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć w listopadzie - dodał Cacek.

Sfinks zanotował w okresie grudzień 2015 r. - maj 2016 r. 3,9 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 6,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

- Z punktu widzenia zysku operacyjnego mogło być lepiej, jednak zmagamy się z dużą presją kosztową - skomentował prezes spółki.

 - Chodzi przede wszystkim o niekorzystny kurs EUR/PLN, co jest dla nas istotne ze względu na stawki czynszów płacone w euro. Do tego dochodzi wzrost kosztów logistyki i niektórych surowców. Podjęliśmy już działania, które pozwolą nam te niekorzystne czynniki zmitygować - dodał wiceprezes.

Przedstawiciele Sfinksa podtrzymali prognozy spółki na 2016 r., które zakładają wypracowanie przez grupę 15 mln zł zysku netto oraz 219,2 mln zł przychodów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.