PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sfinks Polska przygotowuje nowe warunki franczyzy dla mniejszych miast

  • Autor: PAP
  • 05 wrz 2013 13:23

Jak poinformował PAP, Sfinks Polska zamierza w czwartym kwartale wprowadzić nową ofertę franczyzową dla osób z mniejszych miejscowości. Spółka chce zaproponować rozwiązania, które umożliwią tańsze uruchomienie restauracji pod marką Sphinx - podał na konferencji prezes, Sylwester Cacek.

REKLAMA

 - Podjęliśmy działania zmierzające do wykorzystania potencjału mniejszych miast. Pracowaliśmy intensywnie nad modyfikacją konceptu franczyzowego, by był rentowny w mniejszych miejscowościach, tak by był tańszy, a uruchamianie restauracji szło sprawnie. Będziemy wdrażali ten projekt w czwartym kwartale, żeby szybciej rozwijać się w mniejszych i średnich miastach w przyszłym roku - powiedział Sylwester Cacek.

Spółka podała, że w nowym modelu franczyzowym wstępna opłata, jeśli chodzi o koszt otwarcia nowego lokalu, została obniżona o 200 tys. zł (do 300-450 tys. zł z 500-650 tys. zł wcześniej).

-W przypadku przekształcenia istniejących punktów gastronomicznych, franczyzobiorca poniesie jedynie koszty dostosowania lokalu do wymogów sieci, dlatego mogą one być różne w różnych przypadkach - dodał Cacek.

Oferta franczyzowa dla osób z mniejszych miejscowości będzie dotyczyła marki Sphinx.

Na pytanie, jakie są perspektywy rozwoju tego konceptu, prezes odpowiedział: Sphinx może być praktycznie w każdym mieście powyżej 50-60 tys. Pytanie, czy wszędzie znajdziemy franczyzobiorców.

We wrześniu Sfinks Polska chce rozpocząć proces zmian w restauracjach WOOK.

Jak dotąd w tym roku w WOOK nie robiliśmy nic, bo koncentrowaliśmy się na zmianach w Chłopskim Jadle. W II połowie roku będziemy jednak już przygotowywali WOOK do dalszego rozwoju. Myślę, że w 2015 r. WOOK będzie mógł mocniej rosnąć - skomentował Cacek.

- W WOOK będziemy przeprowadzać podobne zmiany, jak w Chłopskim Jadle. Do końca września pojawi się nowe menu, które idzie w kierunku zeuropeizowania niektórych dań, co pozwoli nam zwiększyć krąg klientów - dodał.

Pytany o perspektywy rozwoju sieci restauracji Chłopskie Jadło, odpowiedział: W listopadzie przeprowadzimy nowe badania dotyczące Sphinxa i Chłopskiego Jadła. Według mnie ta sieć w przyszłości może być większa od Sphinxa, nawet w perspektywie 5 lat, jeśli zostanie dobrze poprowadzona. Należy pamiętać, że 60 proc. Polaków deklaruje, że preferuje dania polskie.

W tym roku Sfinks Polska zamierza otworzyć łącznie 12 restauracji i zamknąć podobną ilość punktów. Prezes oczekuje, że w przyszłym roku sieć spółki zacznie rosnąć.

- Wszystkie podjęte przez nas działania zmierzają ku temu, by w przyszłym roku zaobserwować w końcu wzrost sieci oraz wzrost rentowności naszych konceptów - podał Cacek.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA