PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sfinks zapowiada ekspansję w centrach handlowych

  • Autor: Newseria.pl
  • 11 wrz 2014 09:38

Sfinks Polska zapowiada dalsze zmiany w menu oraz wyglądzie i standardzie restauracji. Priorytetem mają być lokalizacje w centrach handlowych dużych miast, gdzie Sfinks spodziewa się dynamicznego wzrostu konsumpcji. Do końca tego roku inwestorzy mają poznać nową strategię spółki na najbliższe 5 lat.

REKLAMA

- Przede wszystkim skupiliśmy się na poprawieniu karty i jakości w placówkach. Widzimy wyraźnie, jak to wpływa na rentowność sieci. Zapewne kontynuacja tego procesu będzie wpływała na poprawę wyników i dalszy rozwój sieci - mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

W restauracjach Sphinx wprowadzono trzy uzupełniające warianty menu oraz karty związane z porą dnia, czyli menu lunchowe i śniadaniowe. Według spółki te zmiany przełożyły się na lepsze wyniki finansowe w I połowie roku. Sylwester Cacek spodziewa się, że drugie półrocze będzie równie udane. Spółka planuje w 2014 r. wydać na inwestycje blisko 13 mln zł. Pracuje też nad nową strategią na lata 2015-2020 - ma ona zostać zaprezentowana inwestorom do końca roku. Według prezesa jest jeszcze za wcześnie na to, by określić optymalny model finansowania rozwoju.

- Na razie będziemy dyskutowali nad strategią. Mamy zrestrukturyzowane kredyty. Dzisiaj doszliśmy do momentu, w którym zrealizowaliśmy to, na co umawialiśmy się z bankami. Pozostaje nam zastanowić się, czy spokojnie pracujemy i spłacamy kredyty, czy znajdziemy metodę na rozwój bez dalszego zadłużenia spółki - mówi Sylwester Cacek.

Wdrażanie nowej strategii może zbiec się z korzystnymi trendami w otoczeniu. W 2015 r. wzrost PKB nie powinien być niższy niż 3 proc. w ujęciu rocznym, a wydatkom konsumentów sprzyja niska inflacja, przez co dynamika płac realnych od dłuższego czasu jest dodatnia. Zdaniem Cacka również zmiany demograficzne będą korzystnie oddziaływać na branżę gastronomiczną.

- Coraz młodsze pokolenia, które wchodzą na rynek, częściej korzystają z gastronomii. Ponadto płaca i PKB rośną, więc perspektywy rynku są optymistyczne i to jest dobry czas na opracowanie nowe strategii. To jest moment na zajmowanie pozycji - twierdzi prezes Sfinks Polska.

Spółka zarządza obecnie 110 restauracjami na terenie kraju, z czego 94 to restauracje Sphinx, 10 - Chłopskie Jadło oraz sześć lokali pod szyldem WOOK. Spółka optymalizuje lokalizację restauracji, skupiając się na największych miastach oraz centrach handlowych. Zmiany dotyczą także samych lokali.

- W tej chwili mamy tyle samo placówek co w tamtym roku, ale około 700 krzesełek więcej, czyli wymieniamy punkty na inny standard, na większe, restauracyjne. Często rezygnujemy z małych punktów tzw. food court. Otworzyliśmy w tym roku cztery nowe restauracje, mamy też zawarte umowy na kolejne - podkreśla Cacek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Niegdyś_stały_klient 2014-09-17 16:31:46
    Jakieś 10 lat temu, kiedy przyjeżdżałem do jakiegoś miasta - od razu szukałem SPHINX'a, żeby tam zjeść posiłek - w ciągu kilku lat odwiedziłem SPHINXy od Szczecina po Rzeszów, od Gdyni po Pragę, czy od Białegostoku po Wrocław. Potem nastąpił jakiś zgrzyt, spółka się podzieliła, część lokali została pod nazwą SPHINX, część pod inną i od tego czasu zepsuła się również renona lokali. Przestałem uczęszczać do tej sieciówki, bo porcje były coraz mniejsze a ceny coraz wyższe. Mam nadzieję, że "nowa strategia" przywróci blask tej sieci !

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA