PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Showrooming odpowie na problemy e-handlu?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 24 lis 2017 10:15

Showrooming odpowie na problemy e-handlu? fot. Pixabay

Coraz więcej firm, które do niedawna zajmowały się wyłącznie sprzedażą przez Internet, decyduje się na otwarcie salonów wystawowych w związku z przewidywanym zwolnieniem tempa wzrostu sprzedaży online w nadchodzących latach.

REKLAMA

Wyniki przeprowadzonego ostatnio przez Colliers International badania rynku wskazują, że do 2021 roku tempo wzrostu sprzedaży przez Internet spadnie z około 11 proc. (obecnie) do 7 proc. Przygotowując się do tej zmiany, sprzedawcy internetowi coraz częściej otwierają fizyczne salony wystawowe, licząc na zwiększenie obrotów i rozpropagowanie marki. Tę nową tendencję określa się mianem showroomingu – rola nowych salonów ma bowiem polegać nie tyle na osiąganiu wysokich obrotów w tradycyjnej sprzedaży, co na budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży online.

Eksperci Colliers International przeanalizowali ponad 30 firm z branży e-handlu w regionie EMEA, które wpisują się w trend showroomingu.

Przykładem może być francuska firma odzieżowa Sézane, która zaczynała działalność w serwisie eBay, po czym stworzyła własną platformę handlu internetowego. Po otwarciu salonów w Paryżu i Nowym Jorku założycielka firmy Morgane Sézalory testuje potencjał rynku londyńskiego - oprócz sklepu typu pop-up przy South Molton Street myśli o stałej ekspozycji towaru w fizycznym sklepie.

Z kolei ME+EM, jedna z ulubionych marek księżnej Kate, otwiera już trzeci sklep w Londynie i bada możliwości otwarcia kolejnych.

Nie tylko coraz więcej sprzedawców internetowych posiada salony przy modnych ulicach handlowych, ale także coraz więcej firm – takich jak Samsung, Dyson czy Volkswagen – które do tej pory korzystały z usług dystrybutorów, próbuje bezpośrednio dotrzeć do konsumentów, budując własne sieci handlowe.

— W związku z prognozami stabilizacji sprzedaży internetowej w ciągu najbliższych czterech lat wiele przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż elektroniczną doszło do wniosku, że salony wystawowe to jeden z ważnych sposobów rozwiązania problemu spadających zysków. Coraz częściej salony wystawowe w centrach handlowych nie tylko przyczyniają się do wzrostu sprzedaży online, promocji marki i przywiązania klientów do firmy, ale także umożliwiają kupującym obejrzenie i dotknięcie produktów - twierdzi Paul Souber z Colliers - Chodzi także o koszty. Nierzadko nawet 40 procent odzieży zamawianej online jest zwracane. Wiąże się to z dużym obciążeniem logistycznym i wysokimi kosztami ponoszonymi przez sprzedawców internetowych - dodaje.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.