PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Carrefour zanotowała spadek sprzedaży w Polsce

  • Autor: dlahandlu.pl
  • 19 sty 2012 13:17

Sieć Carrefour zanotowała spadek sprzedaży w Polsce

W całym 2011 roku Carrefour zanotował w Polsce spadek o 2,5 proc. w kategorii like for like. Uwzględniając nowo otwarte sklepy spadek wyniósł 1,6 proc. przy zachowaniu stałego kursu wymiany. W sumie sieć odnotowała spadek sprzedaży do 2,168 mld euro.

REKLAMA

Dla Carrefoura słaby był ostatni kwartał 2011 r. W IV kwartale sprzedaż Grupy Carrefour spadła o 0,8 proc. do 24,15 mld euro. Z uwzględnieniem nowo otwartych sklepów spadek wyniósł 2,6 proc. przy uwzględnieniu stałego kursu wymiany.

W Polsce sprzedaż like for like sklepów Carrefoura spadła o 3,5 proc., a wartość sprzedaży obniżyła się do poziomu 578 mln euro.

Zysk Carrefoura za 2011 r. będzie niższy o 15- 20 proc. rok do roku ze względu na mniejsze zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów przemysłowych. Firma skupi się więc na inwestycjach w ceny i lepiej sprofilowane promocje.

W Europie bez Francji w 2011 roku sieć zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. do 26,761 mld euro. Zaś w całym 2011 roku Carrefour odnotował wzrost sprzedaż o 0,5 proc. do 91,5 mld euro, głównie dzięki obecności na rynku azjatyckim i południowo-amerykańskim.

Jak zadeklarował Lars Olofsson, prezes sieci Carrefour firma działając w trudnym otoczeniu ekonomicznym skupi się głównie na inwestycjach w niższe ceny i bardziej sprofilowane promowanie swoich sklepów. Jednocześnie Carrefour nastawia się na cięcie kosztów i bardziej efektywne zarządzanie swoimi sklepami przy zachowaniu obecności logo Carrefour w wielu formatach.

Czwarty kwartał 2011 roku to dla całej sieci spadek sprzedaży o 0,8 proc. do poziomu 24,2 mld euro (bez Vat-u). W Europie czwarty kwartał z wykluczeniem Francji to spadek sprzedaży o 4,3 proc. do 7,172 mld euro spowodowany głównie złą sytuacją na rynku belgijskim i spadkiem sprzedaży produktów przemysłowych w krajach Europy Południowej.

Firma ponosi straty głównie w kanale hipermarketów, dlatego przekształcanie placówek w bardziej ekskluzywne sklepy pod logo Carrefour Planet będzie się odbywało po dogłębnej analizie sytuacji w poszczególnych krajach. W sumie pod logo Carrefour Planet działa 81 sklepów, z czego 31 sklepów zostało przekształconych zmienionych w IV kwartale 2011 roku.

Od początku 2011 roku Carrefour otworzył lub przejął 669 nowych marketów w różnych formatach, co przysporzyło sieci 636 000 mkw. nowej powierzchni handlowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA