PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć dyskontów Netto przyspiesza ekspansję

  • www.portalspozywczy.pl
  • 27 lis 2013 15:04

Sieć dyskontów Netto Polska chce przyspieszyć ekspansję. W 2013 roku spółka otworzy łącznie ok. 45 nowych sklepów, a w przyszłym roku będzie to ok. 50 sklepów. Jednak dyrektor generalny spółki zaznacza, że jest to minimum i dodaje, że rozważany jest też wariant otwierania 75 sklepów rocznie.

REKLAMA

- Planujemy inwestować w otwarcia około 50 sklepów rocznie i taki jest w tej chwili nasz cel rozwoju w Polsce. W tym roku otworzymy łącznie 45 sklepów. Na dziś realizujemy nasz tegoroczny plan. Ale też wiemy, że od przyszłego roku będziemy otwierać 50 sklepów rocznie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

- Jeśli na mapie Polski narysujemy linię prostą, prowadzącą od Gdańska poprzez Łódź do Katowic czy Krakowa, to większość naszych nowych sklepów powstanie na terenie około 50 km na wschód od tej linii - dodaje pytany, w której części Polski Netto będzie otwierać 50 sklepów w przyszłym roku.

Netto Polska rozważa też wariant otwierania w przyszłości nawet do 75 rocznie.

- Owszem, rozważamy także i taki wariant, ale nie mogę obiecać czegoś, z czego nie będziemy mogli się wywiązać - mówi Petersen.

- Mogę jedynie powiedzieć, że chcemy otwierać tak dużo sklepów, jak to tylko możliwe i mogę powiedzieć, że nasz minimalny cel to właśnie około 50 sklepów rocznie - dodaje.

Nie chce jednak zdradzać jakiego rzędu inwestycję będą się wiązały z planowaną liczbą 50 otwarć.

- Nie chciałbym wchodzić w szczegóły, ile pieniędzy potrzeba na taką liczbę otwarć. To mogą być różne kwoty, w zależności od sklepu - mówi Petersen.

- Mamy do wyboru różne warianty, bo możemy np. wynajmować powierzchnie handlowe albo budować sklepy samodzielnie. Każda inwestycja wiąże się z innego wydatkami innego rzędu. Koszty zależą także od lokalizacji, od tego czy inwestujemy w małej, czy w dużej miejscowości - dodaje.

Należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, sieć dyskontów Netto, jest obecna na naszym rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Duńska sieć sklepów spożywczych oferuje produkty pierwszej potrzeby po najniższych cenach na rynku. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, drugiego co do wielkości przedsiębiorstwa działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się w Niemczech i Szwecji.

Do flagowej inicjatywy biznesowej DS należy sieć Netto, na rozwój której kładziony jest bardzo duży nacisk zarówno na rynku wewnętrznym, jak i po za granicami kraju.

Grupa Dansk Supermarked rozwija sieci sklepów pod szyldami Netto, Ftex, Bilka i Salling w Danii, Polsce, Niemczech i Szwecji.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA