PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Empik nieznacznie zyskuje

  • Autor: Propertynews.pl
  • 01 wrz 2015 12:18

Tytułowa sieć Grupy Empik poprawia sprzedaż. W I połowie 2015 r. kontynuowano proces transformacji sieci sklepów, co przełożyło się na poprawę wyników.

REKLAMA

W skład Grupy Empik wchodzi sieć 221 sklepów Empik oferujących książki, filmy, muzykę, multimedia, artykuły szkolno-biurowe i artystyczne, zabawki edukacyjne oraz segment Publishing, na który składają się Grupa Wydawnicza Foksal i Biblioteka Akustyczna.

W I połowie roku zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży o 19 mln złotych do 439 mln złotych. To o 5 proc. lepiej niż przed rokiem. W kategorii LFL sprzedaż wzrosła o 2 proc.

W Grupie Empik za spadek skorygowanej EBITDA (-57 proc. r/r do 4 mln PLN) odpowiadał przede wszystkim segment Publishing, który zanotował:  spadek przychodów ze sprzedaży, co było związane m.in. z większym poziomem oferowanych rabatów, większym poziomem zwrotów oraz niższą sprzedażą pozycji katalogowych (w związku z m.in. mniejszą ilością nowości w kategorii „książki dla dzieci” oraz „kalendarze”) oraz zmniejszenie procentowej marży brutto (o 3 pp.), ze względu na wyższy poziom rabatów. W wyniku tych wydarzeń uległa zmniejszeniu marża brutto w ujęciu nominalnym w I połowie 2015 r. Pomimo ścisłej kontroli kosztów operacyjnych segment Publishing zanotował w I połowie 2015 r. stratę na poziomie EBITDA w wysokości 4 mln PLN, wobec 1 mln PLN zysku na poziomie EBITDA w I połowie 2014 r.

Pomimo niekorzystnych wyników sieć deklaruje walkę o poprawienie działalności sektora publishing

EBITDA sklepów Empik w I połowie 2015 r. wyniosła 7 mln PLN i była niższa o 0,4 mln PLN (vs I połowa 2014 r.). Na niewielki spadek EBITDA sklepów Empik miały wpływ następujące czynniki: rozwój sieci sprzedaży spowodował naturalny wzrost kosztów operacyjnych, m.in. kosztów najmu oraz wynagrodzeń; w związku z prowadzoną transformacją, sklepy Empik ponoszą w 2015 r. dodatkowe koszty związane z rozwojem logistyki oraz systemów planowania łańcucha dostaw i zarządzania asortymentem, a także z poprawą obsługi klienta; jednocześnie zostało rozpoczętych kilka projektów o znaczeniu strategicznym.

Wszystkie te działania służą inwestycji w długofalowy rozwój biznesu Empiku, jednakże obciążają wynik finansowy w I połowie b.r., a nie obciążały wyniku finansowego sklepów Empik w 2014 r

Celem operacyjnym spółki Empik jest poprawa wizerunku sklepów poprzez poprawę dostępności produktów, wzbogacenie oferty handlowej, poprawę jakości obsługi klienta oraz ulepszenie nawigacji w obrębie sklepów (jeszcze lepszy komfort klientów w poruszaniu się po sklepach i znajdowaniu interesujących ich produktów). 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA