PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć H&M zanotowała 8-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży

  • Autor: Propertynews.pl
  • 26 sty 2012 16:55

Sieć H&M zanotowała 8-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży

Zysk netto grupy H&M w całym 2011 r. wyniósł 15,8 mld koron. Sprzedaż brutto w lokalnych walutach wzrosła o 8 proc. w całym roku finansowym 2012. W przeliczeniu na walutę szwedzką, sprzedaż grupy netto wzrosła do 110 mld koron. W samym grudniu ub.r. przychody firmy ze sprzedaży były wyższe o 13 proc. niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednocześnie całkowita liczba sklepów wzrosła do 2490 z 2209 rok wcześniej.

REKLAMA

Prezes koncernu Hennes & Mauritz, Karl-Johan Persson, komentuje wyniki finansowe firmy następująco: "Pozycja H&M na wymagającym rynku sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia jest silna. Ubiegły rok był jednym z najtrudniejszych okresów dla branży w wielu krajach. Fakt, że udało nam się powiększyć udział w rynku, świadczy o tym, że kolekcje H&M trafiają w gusta odbiorców.

W minionym roku działania naszej firmy cechowała silna ekspansja. Otworzyliśmy 266 nowych sklepów, zdobyliśmy pięć nowych rynków i stworzyliśmy około 7 tys. nowych miejsc pracy. Możemy się też pochwalić sporym zasięgiem globalnym - mamy w tej chwili blisko 2500 sklepów, jesteśmy obecni na 43 rynkach i zatrudniamy ponad 94 tys. osób.

Na rok 2012 planujemy dalszą silną ekspansję - chcemy otworzyć 275 nowych sklepów. Najwięcej powstanie w Chinach, USA i Wielkiej Brytanii. Zamierzamy też pozyskać nowe rynki. Będą to następujące kraje: Bułgaria, Litwa, Malezja i Tajlandia, Meksyk. H&M chce wejść łącznie na 10 nowych rynków w ciągu dwóch lat.

Ekspansja będzie dotyczyła także marek COS i Monki. Sklepy pod tymi szyldami otworzymy w Hongkongu, we Włoszech, Finlandii i w Kuwejcie.

Jeśli chodzi o nowy rok, rozpoczął się on dla nas pomyślnie - zanotowaliśmy duże wzrosty przychodów ze sprzedaży zarówno w grudniu 2011 r., jak i w styczniu 2012 r. Większość wskaźników ekonomicznych pokazuje jednak, że ten rok będzie dla branży równie trudny jak poprzedni. Polegamy jednak na naszej ofercie i jesteśmy przekonani, że H&M utrzyma swoją silną pozycję na rynku."

Firma H&M Hennes & Mauritz AB została założona w Szwecji w 1947 roku. Poza znaną w Polsce i obecną w większych centrach handlowych marką odzieżową H&M, posiada również takie marki, jak COS, Monki, Weekday i Cheap Monday, jak również H&M Home.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA