PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Mango podąża śladem Zary. Czy dogoni potężnego rywala?

  • Autor: Bloomberg.com
  • 28 mar 2013 13:16

Nowa strategia funkcjonowania sieci Mango przynosi pozytywne rezultaty - pisze Bloomberg.com. Rośnie obrót i zyski, a marka staje się coraz bardziej popularna. To efekt odejścia od linii oficjalnych ubrań na rzecz odzieży mniej formalnej. To jednak nie jedyny element odnowionego wizerunku sieci, który został zapożyczony od konkurencyjnej sieci Zara.

REKLAMA

W latach 2009-2011 Mango zanotowało 60-proc. spadek zysków. To poważny cios, po którym niejedna sieć musiała ogłosić upadłość. Właściciel Mango, Isak Andic postanowił jednak opracować nową strategię. Po pierwsze obniżono ceny. Po drugie zmieniono typy kolekcji. Po trzecie rozpoczęto zagraniczną ekspansję.

Skutki takiego zabiegu okazały się pozytywne. Z 30 do 70 proc. wzrósł udział odzieży nieformalnej w łącznej sprzedaży Mango. W roku 2012, kiedy Hiszpania boryka się z poważnymi problemami ekonomicznymi, Mango notuje 20-proc. wzrost przychodów.

W 2011 roku Mango zanotowało łączną sprzedaż na poziomie 1,41 mld euro. W roku 2012 wskaźnik ten wzrósł o ponad 20 proc. Jak zapowiada Bloomberg, do roku 2015 firma planuje osiągnąć poziom 2,75 mld euro globalnej sprzedaży. 

Obecnie sieć posiada około 2600 placówek w 109 krajach. W tym roku powstanie kolejnych 300 nowych sklepów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA