PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Piotr i Paweł może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 paź 2012 13:57

Sieć Piotr i Paweł może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł

W 2011 r. poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł, działająca m.in. w centrach handlowych, zanotowała przychody na poziomie ok. 1,7 mld zł. W tym roku firma może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł, zbliżając się do 2 mld złotych przychodów.

REKLAMA

- W I połowie 2012 r. dynamika naszych obrotów wyniosła 11 proc. Z danych za wrzesień wynika, że nasze wyniki były na podobnym poziomie. Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę pogarszającą się sytuację gospodarczą, a także zaostrzającą się konkurencję wśród sieci handlowych, mam jednak nadzieję, że w 2012 r. zanotujemy min. 10-proc. wzrost obrotów względem minionego roku - informuje Piotr Woś, prezes sieci supermarketów Piotr i Paweł w jubileusz założenia firmy.

Władze sieci zapowiadaję, że nie odczuwają i nie boją się zapowiadanego przez ekonomistów pogorszenia koniunktury gospodarczej w II połowie 2012 r. i I połowie 2013 r. - Problemy mogą mieć najmniejsze podmioty działające na rynku, a także te sieci, które nie potrafiły dostosować strategii do obecnej sytuacji. Wszystkie firmy, które w ciągu ostatnich lat przygotowały się, tak jak my, do kryzysu nie powinny się obawiać - przekonuje Piotr Woś. - Uważam, że obecna sytuacja to dla nas szansa na umocnienie zdobywanej przez ostatnie 22 lata pozycji na rynku handlowym, a także dobry moment na rozwój sieci, chociażby ze względu na fakt, że można wynegocjować lepsze warunki najmu z deweloperami - dodaje.

Firma rośnie dzięki otwarciom nowych placówek handlowych, a także dzięki wzrostowi sprzedaży w już działających sklepach oraz w internecie. Poznańska sieć supermarketów zarządza obecnie 87 sklepami, z czego większość działa w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości. W przyszłym roku firma zamierza otworzyć swój 100. sklep w Polsce. Sprzedaż tradycyjna nie jest źródłem całości zysków spółki.

Receptą sieci na trudne czasy, wynikające ze spowolnienia gospodarczego i nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych, ma być dynamiczny rozwój produktów pod marką własną. - Obecnie oferujemy ponad 250 produktów private label. Do końca 2012 r. ma być ich ponad 300, a w 2013 r. już 500. Skupimy się na produktach ze średniej półki, ale chcemy także rozwijać półkę ekonomiczną oraz premium - zapowiada Piotr Woś.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA