PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Piotr i Paweł może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 paź 2012 13:57

Sieć Piotr i Paweł może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł

W 2011 r. poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł, działająca m.in. w centrach handlowych, zanotowała przychody na poziomie ok. 1,7 mld zł. W tym roku firma może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł, zbliżając się do 2 mld złotych przychodów.

REKLAMA

- W I połowie 2012 r. dynamika naszych obrotów wyniosła 11 proc. Z danych za wrzesień wynika, że nasze wyniki były na podobnym poziomie. Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę pogarszającą się sytuację gospodarczą, a także zaostrzającą się konkurencję wśród sieci handlowych, mam jednak nadzieję, że w 2012 r. zanotujemy min. 10-proc. wzrost obrotów względem minionego roku - informuje Piotr Woś, prezes sieci supermarketów Piotr i Paweł w jubileusz założenia firmy.

Władze sieci zapowiadaję, że nie odczuwają i nie boją się zapowiadanego przez ekonomistów pogorszenia koniunktury gospodarczej w II połowie 2012 r. i I połowie 2013 r. - Problemy mogą mieć najmniejsze podmioty działające na rynku, a także te sieci, które nie potrafiły dostosować strategii do obecnej sytuacji. Wszystkie firmy, które w ciągu ostatnich lat przygotowały się, tak jak my, do kryzysu nie powinny się obawiać - przekonuje Piotr Woś. - Uważam, że obecna sytuacja to dla nas szansa na umocnienie zdobywanej przez ostatnie 22 lata pozycji na rynku handlowym, a także dobry moment na rozwój sieci, chociażby ze względu na fakt, że można wynegocjować lepsze warunki najmu z deweloperami - dodaje.

Firma rośnie dzięki otwarciom nowych placówek handlowych, a także dzięki wzrostowi sprzedaży w już działających sklepach oraz w internecie. Poznańska sieć supermarketów zarządza obecnie 87 sklepami, z czego większość działa w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości. W przyszłym roku firma zamierza otworzyć swój 100. sklep w Polsce. Sprzedaż tradycyjna nie jest źródłem całości zysków spółki.

Receptą sieci na trudne czasy, wynikające ze spowolnienia gospodarczego i nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych, ma być dynamiczny rozwój produktów pod marką własną. - Obecnie oferujemy ponad 250 produktów private label. Do końca 2012 r. ma być ich ponad 300, a w 2013 r. już 500. Skupimy się na produktach ze średniej półki, ale chcemy także rozwijać półkę ekonomiczną oraz premium - zapowiada Piotr Woś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA