PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć sprzedaży Esotiq & Henderson urosła o 27 proc.

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 lis 2015 07:57

Sieć sprzedaży Esotiq & Henderson urosła o 27 proc. Esotiq

Wzrost sieci sprzedaży o 27 proc. r/r, utrzymanie marży brutto powyżej 60 proc., rozwój kanałów sprzedaży internetowej – to główne osiągnięcia pierwszych trzech kwartałów 2015 r. w grupie odzieżowej Esotiq & Henderson.


REKLAMA

Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson w III kwartale tego roku wyniosły 33,1 mln zł i były wyższe o 5,8 proc. niż rok wcześniej (wówczas 31,3 mln zł). Narastająco, w pierwszych trzech kwartałach 2015 r., przychody grupy wyniosły 87,4 mln zł i były wyższe o 7,3 proc. niż w analogicznym okresie 2014 r. Wynik netto grupy Esotiq & Henderson w III kwartale 2015 r. przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł -0,2 mln zł wobec +1,1 mln zł rok wcześniej. W pierwszych 9 miesiącach tego roku analogiczny wynik netto grupy wyniósł -0,1 mln zł wobec 3,2 mln zł w analogicznym okresie 2014 r.

Jednostkowa sprzedaż spółki Esotiq & Henderson wyniosła 30,7 mln zł w III kwartale tego roku (+3,2 proc. r/r), a w pierwszych 9 miesiącach roku 85,0 mln zł (+8,6 proc.). Wynik netto narastająco w tym roku wyniósł 3,6 mln zł (+2,8 proc.), a w III kwartale 1,7 mln zł (+32,0 proc.). EBIT spółki-matki po trzech kwartałach tego roku wyniósł 5,2 mln zł, EBIT grupy 1,4 mln zł.

Wynik netto grupy pod presją inwestycji

Główny wpływ na wartość wyniku netto grupy miały inwestycje w sieć sprzedaży i rozwój nowej marki odzieżowej FemeStage Eva Minge, która miała swój debiut w kwietniu tego roku. Na koniec III kwartału grupa liczyła 257 sklepów w Polsce i w Niemczech wobec 208 rok wcześniej (+24 proc. r/r). Powierzchnia handlowa wzrosła z 12 660 m2 do 16 083 m2 (+27 proc. r/r).

- Choć pierwsze otwarcia salonów FemeStage nastąpiły dopiero w drugim kwartale tego roku, ta marka odpowiada już za połowę wzrostu powierzchni z ostatnich 12 miesięcy – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Bardzo szybko rośnie też sieć Esotiq z bielizną i kosmetykami, dzięki czemu spółka utrzymuje pozycję lidera na rynku bielizny w Polsce. Na koniec III kwartału grupa miała 244 salony Esotiq w Polsce wobec 207 rok wcześniej i 3 w Niemczech (1 rok wcześniej).

– W sieci Esotiq nakłady inwestycyjne nie są porównywalnie tak duże, jak w przypadku FemeStage. To doskonale znany już na rynku koncept biznesowy. Zdecydowana większość otwarć odbywa się w systemie franczyzowym, dzięki czemu ponosimy znacznie niższe wydatki. Na koniec III kwartału mieliśmy 40 własnych sklepów Esotiq i aż 204 franczyzowe. Jesteśmy otwarci na franczyzę także w przypadku sieci FemeStage, ale rynek musi się z nią zapoznać. W systemie franczyzy depozytowej działają na razie 2 salony FemeStage – dodaje Adam Skrzypek.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA