PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć sprzedaży Esotiq & Henderson urosła o 27 proc.

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 lis 2015 07:57

Sieć sprzedaży Esotiq & Henderson urosła o 27 proc. Esotiq

Wzrost sieci sprzedaży o 27 proc. r/r, utrzymanie marży brutto powyżej 60 proc., rozwój kanałów sprzedaży internetowej – to główne osiągnięcia pierwszych trzech kwartałów 2015 r. w grupie odzieżowej Esotiq & Henderson.


REKLAMA

Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson w III kwartale tego roku wyniosły 33,1 mln zł i były wyższe o 5,8 proc. niż rok wcześniej (wówczas 31,3 mln zł). Narastająco, w pierwszych trzech kwartałach 2015 r., przychody grupy wyniosły 87,4 mln zł i były wyższe o 7,3 proc. niż w analogicznym okresie 2014 r. Wynik netto grupy Esotiq & Henderson w III kwartale 2015 r. przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł -0,2 mln zł wobec +1,1 mln zł rok wcześniej. W pierwszych 9 miesiącach tego roku analogiczny wynik netto grupy wyniósł -0,1 mln zł wobec 3,2 mln zł w analogicznym okresie 2014 r.

Jednostkowa sprzedaż spółki Esotiq & Henderson wyniosła 30,7 mln zł w III kwartale tego roku (+3,2 proc. r/r), a w pierwszych 9 miesiącach roku 85,0 mln zł (+8,6 proc.). Wynik netto narastająco w tym roku wyniósł 3,6 mln zł (+2,8 proc.), a w III kwartale 1,7 mln zł (+32,0 proc.). EBIT spółki-matki po trzech kwartałach tego roku wyniósł 5,2 mln zł, EBIT grupy 1,4 mln zł.

Wynik netto grupy pod presją inwestycji

Główny wpływ na wartość wyniku netto grupy miały inwestycje w sieć sprzedaży i rozwój nowej marki odzieżowej FemeStage Eva Minge, która miała swój debiut w kwietniu tego roku. Na koniec III kwartału grupa liczyła 257 sklepów w Polsce i w Niemczech wobec 208 rok wcześniej (+24 proc. r/r). Powierzchnia handlowa wzrosła z 12 660 m2 do 16 083 m2 (+27 proc. r/r).

- Choć pierwsze otwarcia salonów FemeStage nastąpiły dopiero w drugim kwartale tego roku, ta marka odpowiada już za połowę wzrostu powierzchni z ostatnich 12 miesięcy – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Bardzo szybko rośnie też sieć Esotiq z bielizną i kosmetykami, dzięki czemu spółka utrzymuje pozycję lidera na rynku bielizny w Polsce. Na koniec III kwartału grupa miała 244 salony Esotiq w Polsce wobec 207 rok wcześniej i 3 w Niemczech (1 rok wcześniej).

– W sieci Esotiq nakłady inwestycyjne nie są porównywalnie tak duże, jak w przypadku FemeStage. To doskonale znany już na rynku koncept biznesowy. Zdecydowana większość otwarć odbywa się w systemie franczyzowym, dzięki czemu ponosimy znacznie niższe wydatki. Na koniec III kwartału mieliśmy 40 własnych sklepów Esotiq i aż 204 franczyzowe. Jesteśmy otwarci na franczyzę także w przypadku sieci FemeStage, ale rynek musi się z nią zapoznać. W systemie franczyzy depozytowej działają na razie 2 salony FemeStage – dodaje Adam Skrzypek.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.